بانک اسکاتلندی مظنون به نقض تحریم های ایران

به دنبال فشارهایی که آمریکا علیه بانک های انگلیس، استاندارد چارترد، اچ اس بی سی، دویچه بانک آلمان و… واردکرده و ادعا کرده که به خاطر نقض تحریم، علیه آنها مجازات هایی را در نظر خواهد گرفت. اخیرا نیز بانک سلطنتی اسکاتلند، برای نقض احتمالی اقدامات مالی علیه تهران، توسط ایالات متحده تحت بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به دنبال فشارهایی که آمریکا علیه بانک های انگلیس، استاندارد چارترد، اچ اس بی سی، دویچه بانک آلمان و… واردکرده و ادعا کرده که به خاطر نقض تحریم، علیه آنها مجازات هایی را در نظر خواهد گرفت. اخیرا نیز بانک سلطنتی اسکاتلند، برای نقض احتمالی اقدامات مالی علیه تهران، توسط ایالات متحده تحت بررسی قرار گرفت.

فایننشال تایمز انگلیس گزارش کرد : مقامات ایالات متحده تحقیقات در مورد نقض احتمالی تحریم ها علیه ایران، توسط رویال بانک اسکاتلند را آغاز کرده اند.

این بانک از اظهار نظر درمورد گزارش روز چهارشنبه فایننشال تایمز خود داری کرد و تنها به تکرار افشاگری های قبلی بسنده کرد؛ مبنی بر اینکه “مسئولان بانک با مقامات بریتانیا و ایالات متحده در تماسند تا در مورد انطباق تاریخ فعالیت هایشان با زمان آغاز قوانین و مقررات اجرائی، از جمله مقررات تحریم های اقتصادی آمریکا به بحث و گفتگو بپردازند.”

فایننشال تایمز می گوید که تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده و بانک فدرال ( بانک مرکزی) امریکا با افشاگری های داوطلبانه ای آغاز شد که حدود ۱۸ ماه پیش توسط این بانک صورت گرفته بود.

دو سال پیش، بانک سلطنتی اسکاتلند توسط مدیران مالی ایالات متحده مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار برای فعالیت های پول شویی جریمه شد. گفته می شود این پولشویی توسط بانک هلندی ABN اَمرو انجام شده که رهبری آن در سال ۲۰۰۷ توسط یک کنسرسیوم به RBS محول شده است.

بانک استاندارد چارترد بریتانیا نیز اخیرا موافقت کرد تا برای همین اتهام مبلغ ۳۴۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. مدیران مالی نیویورک این بانک را نیز به همکاری با ایران برای دور زدن تحریم ها و پولشوئی طی سال های ۲۰۰۷-۲۰۰۱ متهم کرده بودند.

http://www.timesofisrael.com/scottish-bank-suspected-of-violating-iran-sanctions


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.