بانک تجارت ۱۰۰ میلیون دلار به دانشجویان غیربورسیه پرداخت کرد

۲۶م آذر ،

بانک تجارت ۱۰۰ میلیون دلار به دانشجویان غیربورسیه پرداخت کرد | چاپ |
یکشنبه ۲۶ آذر ساعت ۰۹:۴۰

بینا- بانک تجارت با توجه به تامین اسکناس صورت گرفته  توسط بانک مرکزی از نوزدهم مهر‌ماه تا بیست و دوم آذرماه سال جاری‌ بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار به دانشجویان غیربورسیه (‌مقطع فوق لیسانس و بالاتر) پرداخت نموده است.
به گزارش بینا،  صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی‌ گفت: این بانک با توجه به اهمیت پوشش تقاضای ارز مصارف خدماتی طی بخشنامه ای در روز سیزدهم آذر ماه سال جاری فروش ارز بابت۱۹ قلم مصارف خدماتی را به نرخ مبادله ای مجاز اعلام نمود که بر اساس یکی از بندهای آن‌،بانک های عامل مجازند بابت فرصتهای مطالعاتی‌ از منابع ارزی خود یا  منابع ارزی حاصل‌ از خرید‌ ارز به نرخ مبادله‌ای – ‌اعم از حواله و یا اسکناس- ارز بفروشند‌.
وی تاکید نمود: فروش ارز با ارایه مدارک مثبته توسط وزارتخانه‌های‌ بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی‌و علوم تحقیقات و فناوری امکان پذیر است.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با اشاره به الزام عرضه درآمدهای ارزی وزارتخانه‌ها و شرکتهای دولتی و سایر دستگاه های موضوع بند (۲۷) قانون بودجه سال کل کشور در مرکز مبادلات ارزی کشور افزود:  صادر کنندگان می توانند با ارایه ارز خود‌ به نرخ مبادله ای از جایزه، مشوق های صادراتی و معافیت‌های مالیاتی‌ بهره‌مند‌ شده و‌امکان پوشش‌ نیازهای ارزی گروه های کالایی باقیمانده را فراهم آورند.
شایان ذکر است مرکز مبادلات ارزی تا پایان روز کاری بیست و پنجم‌ آذرماه ۲۳۰ فقره سفارش را جهت تخصیص ارز به ثبت رساند که با محاسبه عملکرد روزهای پیشین، تعداد ثبت سفارش های پذیرفته شده در این مرکز به رقم  ۱۰۴۷۴  فقره رسید.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.