بانک توسعه تعاون وام مسکن می دهد

خبرگزاری فارس: پرداخت تسهیلات برای ساخت 120 هزار واحد مسکونی

بینا- مدیر عامل بانک توسعه و تعاون با اشاره به اینکه طبق قانون حدود ۲۰ درصد از منابع باید به بخش مسکن و صنعت ساختمان اختصاص یابد گفت: برای ساخت و ایجاد بیش از ۱۲۰ هزار واحد مسکونی توسط این بانک تسهیلات پرداخت شده است.
به گزارش بینا، ماشاءالله عظیمی در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، با بیان اینکه این بانک برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی و ایجاد کارخانه‌های تولید مسکن صنعتی ۲۵ میلیون دلار تسهیلات اعطا کرده به فارس اظهار داشت: براساس ابلاغیه بانک مرکزی جمهوی اسلامی ایران همه بانک‌ها موظف‌اند حدود ۲۰ درصد از منابع خودرا به صورت تسهیلات به بخش مسکن و صنعت ساختمان اعطاء کنند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون افزود: بر این اساس، بانک توسعه تعاون تاکنون برای ساخت و ایجاد بیش از ۱۲۰ هزار واحد مسکونی بدون اینکه از آنها سند مالکیت برای تضمین دریافت شود، تسهیلات پرداخت کرده است.
عظیمی با بیان اینکه همه تعاونی‌های مسکن کشور که قصد ایجاد کارخانه‌های تولید مسکن صنعتی دارند، می‌توانند از تسهیلات ارزی و ریالی این بانک استفاده کنند تصریح کرد: این بخش دارای اشتغال‌زایی بالایی بوده و به طور همزمان یکصد شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
وی افزود: صنعت ساختمان سازی در کشورهای توسعه‌نیافته به دلیل پایین بودن سطح بهره‌مندی از صنعتی‌سازی و تکیه بیشتر به نیروی کار انسانی، به سرمایه در گردش بیشتر نیازمند است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه تعاونگران در صنعت ساختمان کشور نقش بسیار مهم و مؤثری دارند، بیان کرد: تعاونی‌هایی که در زمینه ساختمانی فعالند چون به دنبال سودآوری نیستند، قیمت تمام شده در ساختمان‌ها پایین‌تر خواهد بود.
عظیمی با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه یک رویداد مهم و فرصت مناسب برای تبادل تجربیات بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات ساختمانی است.
وی با بیان اینکه ساختمان‌سازی، مقاوم‌سازی ساختمان باید براساس معماری ایرانی ـ اسلامی انجام شود، گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی صنعت ساختمان، قیمت تمام‌شده آن است که می‌تواند در این نمایشگاه مورد استقبال و توجه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.