بانک توسعه صادرات دوران بازپرداخت وام را افزایش داد

۲۶م دیماه ،

بانک توسعه صادرات دوران بازپرداخت وام را افزایش داد | چاپ |
سه شنبه ۲۶ دی ساعت ۱۳:۲۱

بینا- مدیرعامل بانک توسعه صادرات از افزایش دوران بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای فرش دستباف و میوه و تره بار و افزایش سقف پرداخت تسهیلات برای مشتریان طلایی در استان ها خبر داد.
به گزارش بینا، مدیر عامل این بانک با حضور در اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه هدف این بانک کمک به صادرکنندگان به منظور افزایش صادرات غیر نفتی است، اظهار داشت: بعضی مشکلات صادرکندگان ناشی از دستورالعمل های خارج از بانک است گرچه به دنبال این هستیم تا مشکلات این فعالان را به اطلاع مسئولان برسانیم تا شرایط را تسهیل کنند.
آقای بهمن وکیلی اضافه کرد: این بانک به منظور حمایت از صادرکنندگان استان فارس مدت بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش فرش دستباف و میوه و تره بار را از همین امروز افزایش می دهد.
وی افزود: بر این اساس مدت بازپرداخت تسهیلات فرش دستباف را از ۱۲ ماه به ۱۵ ماه و میوه و تره بار از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش می دهیم.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران همچنین دربارهٔ رفع مشکلات مشتریان با سابقه خوب و توانمند شعبه این بانک در شیراز گفت: بعضی مشتریان بیش از سقف اختیارات شعبه درخواست تسهیلات دارند که به منظور روان سازی در امر پرداخت تسهیلات از شعبه شیراز می خواهم با ارسال لیست مشتریان طلایی خود برای بررسی و تصویب در ستاد بانک، این امکان را برای آنها فراهم آورند تا بدون حضور در مرکز از شعبه شیراز به دریافت تسهیلات مورد نیاز خود اقدام کنند.
آقای مهندس وکیلی با بیان اینکه صادرکنندگان نمونه و فعال استان و مشتریاننی که معوقه بانکی ندارند و گردش مالی خود را در این بانک متمرکز کنند از جمله مشخصه های مشتریان طلایی می باشند، گفت: پس از معرفی این مشتریان توسط شعبه شیراز، بانک برای هر یک از آنان مصوبه ای به منظور پرداخت تسهیلات تا سقف مورد نیاز تصویب و به آن شعبه برای اجرا ابلاغ می کند.
وی همچنین از حمایت طرح های صادرات آفرین خبر داد و گفت: این بانک در نظر دارد از کارخانه ها و صنایعی که کالای نهایی آنها صادراتی است حمایت کند و به سرمایه گذاری در این طرح ها بپردازد.
به گفته وی چنانچه یک سرمایه گذاری برای اجرای طرح صادرات محور تقاضای تسهیلات کند این بانک حاضر است تا ۷۰ درصد میزان سرمایه گذاری را به شرط تامین ۳۰ درصد از سوی سرمایه گذار، به صورت تسهیلات پرداخت کند.
در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: استان فارس توانمندی های فراوانی در زمینه صادرات دارد و در پایان ۷ ماهه امسال نیز با صادرات ۹۰۰ میلیون دلار کالا و محصولات و خدمات این امر را ثابت کرده است.
فریدون فرقانی افزود: ۴۵۰ میلیون دلار از ۹۰۰ میلیون دلار یاد شده مربوط به صادرات خدمات فنی و مهندسی و مابقی مربوط به صادرات کالاها و محصولات تولیدی استان است.
وی با اشاره به فعالیت مطلوب شعبه شیراز بانک توسعه صادرات ادامه داد: تصمیمات مدیران این بانک راهگشای حرکت فعالان اقتصادی استان فارس باشد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.