بانک صادرات برترین بانک ایرانی در خاورمیانه

بینا- نشریه معتبر بنکر که همه ساله بر اساس شاخص های کمی و کیفی رتبه بندی بانکهای تجاری دنیا را در کنار سایر اطلاعات مالی، بانکی و سرمایه گذاری ارایه می نماید. بانک صادرات ایران را از لحاظ میزان سرمایه پایه که از شاخص های اصلی و تعیین کننده در صورتهای مالی می باشد به عنوان برترین بانک کشور اعلام کرد.
به گزارش بینا، در این نشریه ۱۳ بانک ایرانی در لیست هزار بانک برتر جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی قرار گرفته اند. که بانک صادرات ایران همانند سال ۲۰۱۱-۲۰۱۰ میلادی مقام اول را در میان بانکهای ایرانی کسب کرده است. این بانک با کسب رتبه ۲۵۹ در میان هزار بانک برتر جهان بالاتر از سایر بانکهای ایرانی در رتبه بندی نشریه بنکر برای سال ۲۰۱۲ میلادی قرار گرفته است . شایان ذکر است این بانک با ثبت مبلغ ۳ هزار و ۱۰۹ میلیون دلار به عنوان سرمایه پایه در صدر بانکهای ایرانی و در شاخص های دیگر همچون کارایی (سود بر متوسط سرمایه) با سود چشمگیری که در سال گذشته کسب نموده است رتبه خود را از ۴۶۱ سال قبلتر به ۱۴۴ ارتقاء داد و در سرفصل دارایی ها نیز رتبه ۲۳۵ را در بین ۱۰۰۰ بانک جهان کسب نموده است.
همچنین این بانک ضمن قرار گرفتن در  بین ۲۵ بانک برتر خاورمیانه بهترین رتبه را در بین بانکهای ایرانی به خود اختصاص داده و از لحاظ شاخص سود قبل از کسر مالیات نیز در صدر بانکهای ایرانی قرار گرفته است.
گفتنی است این بانک با ۶۰ سال سابقه فعالیت بانکی در حال حاضر به عنوان بزرگترین بانک خصوصی کشور در داخل و بیش از ۳۰ واحد بانکی فعال در خارج از کشور حضور دارد و از نظر ارایه خدمات نوین پیشتاز نظام بانکی ایران به حساب می آید.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.