بانک مرکزی آمریکا از اقتصاد کشورش حمایت نمی‌کند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:برخی از اعضای کمیته سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی آمریکا در نشست خود اعلام کردند از بعضی جهات شایسته است که حتی پیش از بهبود آشکار چشم‌اندازهای اقتصادی، از اقدامات حمایتی این نهاد کاسته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اعضای کمیته سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند اگر اوضاع بازار اشتغال بهبود یابد این احتمال وجود دارد که کمک‌های این نهاد مالی به اقتصاد آمریکا در ماههای آینده کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارشی که کمیته سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی آمریکا منتشر کرده است، اعضای این نهاد پیش‌بینی می‌کنند که بهبود شرایط بازار اشتغال در آمریکا ادامه داشته باشد، به همین سبب احتمالا روند خرید اوراق قرضه دولتی توسط بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت.

اعضای کمیته سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی آمریکا در نشست خود تصمیم گرفتند فعلا در سیاست بانک مرکزی در زمینه خرید ماهانه سهام وزارت خزانه‌داری و سهام مرتبط با وام‌های رهنی تغییری ایجاد نکنند تا به این ترتیب بر کاهش نرخ سوم تاثیر لازم را بگذارند.

با این وجود، بعضی از اعضای کمیته سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی آمریکا در همین نشست اعلام کردند از بعضی جهات شایسته است که حتی پیش از بهبود آشکار چشم‌اندازهای اقتصادی، از اقدامات حمایتی این نهاد کاسته شود.

بانک مرکزی آمریکا از چند سال پیش نقدینگی هنگفتی وارد چرخه پولی کشور می‌کند تا بتواند نرخ بهره را در سطوح بسیار پائین حفظ کند و به این ترتیب از فعالیت‌های اقتصادی کشور حمایت نماید، اما پس از کاهش آثار بحران در اقتصاد آمریکا، بانک مرکزی این کشور تصمیم گرفته است با کنار گذاشتن خط مشی و سیاست پولی قبل‌اش، سیاست دیگری را در پیش گیرد.

خطر از دست دادن بیمه درآمریکا

به گزارش ممتاز به نقل از فاکس نیوز، ۸۰ میلیون آمریکایی در معرض خطر از دست دادن بیمه خود قرار دارند.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا مصمم است طرح بیمه و درمان مدنظر خودش را اجرا کند که با اجرای این طرح، ۸۰ میلیون آمریکایی بیمه خود را از دست می‌دهند.

این در حالی است که یکی از وعده‌های اوباما گسترش پوشش خدمات درمانی و بیمه‌ای بوده است.

این وضع نشان می‌دهد دولت اوباما در سیاست‌های خود در زمینه بهداشت و درمان مزدورانه عمل می‌کند.

یکی از عللی که طرفداران اوباما در انتخابات سال ۲۰۱۲ به او رای دادند، گسترش خدمات بیمه‌ای بود و حالا همین اشخاص به واقعیت سیاست‌های اوباما پی می‌برند که وضعی بسیار بد است.

 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.