بانک مرکزی در ارائه تسهیلات بانکی بر اساس قانون عمل کند

۳۰م دیماه ،

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه در ارائه تسهیلات بانکی به مردم خلاء قانونی وجود ندارد، گفت: آئین‌نامه‌های دست و پاگیر بانک مرکزی و ابلاغ آن روند اعطای تسهیلات را مختل کرده است.

محسن صرامی‌فروشانی نماینده مردم خمینی‌شهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه در ارائه تسهیلات به مردم توسط بانک مرکزی مشکل و خلاء قانونی وجود ندارد، گفت: آئین‌نامه‌های دست و پاگیر بانک مرکزی و ابلاغ آن روند اعطای تسهیلات را مختل کرده، لذا اگر براساس قانون عمل کرده و منافع مردم در نظر گرفته شود بهتر می‌توان در ارائه تسهیلات بانکی اقدام کند. 

وی در ادامه افزود: در ارتباط با تسهیلات کم قیمت تا سقف ۱۰ میلیون تومان و نیز دربارهٔ صندوق مهر امام رضا (ع) که کار و اشتغال را پشتیبانی می‌کند قانون روشن و مشخص است ولی در حوزه اجرا مورد بی‌وجهی مسئولان قرار می‌گیرد. 

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: برای سایر تسهیلات نیز شرایط فراهم است لذا بانک‌های عامل در پرداخت تعلل می‌کنند که این شرایط را سخت کرده، چرا که در قانون ابهامی وجود ندارد و در صورت شناسایی هرگونه ابهام مجلس آماده حل و شفاف‌سازی آن است. 

صرامی‌فروشانی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید جدی تر عمل کنند اظهار داشت: چنانچه سیستم‌هایی نظیر بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سازمان‌های بازرسی داخلی مرکزی کار خود را کامل و به درستی انجام دهد، قطعا مجریان قانون نمی‌توانند خلاف قانون عمل کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.