بانک مرکزی در دام بازار افتاد

سیبنا:  نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بازار به سیاست های ارزی دولت اطمینان ندارد.

غلامرضا تاجگردون نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی اتاق ارزی و افزایش لحظه به لحظه قیمت دلار پس از آن، اظهار داشت: بازار به سیاست های موجود اطمینان ندارد و به همین دلیل از سیاست های ارزی تبعیت نمی کند.

وی ضمن بیان اینکه، مهم ترین وجه مرکز مبادلات ارز آن است که عرضه کنندگان ارز هم عمدتا دولتی هستند، گفت: علی رغم اینکه بانک مرکزی هنوز به صورت جدی وارد این بازار نشده اما بازار نسبت به سیاست های دولت اطمینان کامل ندارد.

به گفته تاجگردون، مردم و تجار به بازاری که نوسانات بالا دارد و از پروسه اداری مخصوصی برخوردار است، اتکا نمی کنند، ضمن اینکه نمی دانند چه مسائلی پشت پرده این بازار است.

وی در خصوص اظهارات برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه، بانک مرکزی هم اکنون در دام بازار افتاده است و سیاست اتاق ارزی هم نتوانست پاسخگوی وضعیت ملتهب بازار باشد، گفت: نمی توان گفت که بانک مرکزی در دام بازار افتاده است اما هنوز نتوانسته فضای بازار را بکشند.

این کارشناس اقتصادی در خصوص راهکار مجلس شورای اسلامی برای کاهش التهاب و نوسانات شدید بازار ارز گفت: قرار مجلسی ها بر این بود که در این سیاست با دولت همراهی کند و به نظرم باید هنوز هم همراهی شود.

وی ادامه داد: در این شرایط مجلس نباید دنبال تغییر سیاست باشد که بازار آشفته تر از این شود بلکه باید اجازه دهیم، خود دولت بازار را آرام و ساماندهی کند. به گزارش موج تاجگردون همچنین تصریح کرد: ما قید عذرخواهی مسئولان را بابت سوء مدیریت زدیم، حداقل خواسته ما این است که دیگر این قبیل مسائل را گردن دیگری نیفکنند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا مسئولان بابت سوء مدیریت عذرخواهی می کنند و استعفا می دهند و این رسم خوبی است اما متاسفانه در ایران جا نیفتاده است بر عکس این مسئله صادق است؛ اما الان به خدمت آقایون عرض می کنیم که بهتر است یا عذرخواهی کنند یا استعفا دهند و بروند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.