بانک مرکزی مراقب بازار طلا باشد

۳۰م دیماه ،

بینا- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز گفته قیمت‌ها در بازار طلا بدون سبب مشخصی رشد یافته است و امیدواریم بانک مرکزی با مدیریت مناسب بازار طلا را کنترل کند.
به گزارش بینا، احمد وفادار، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران دربارهٔ رشد قیمت ها در بازار طلا ،‌ به ایرنا افزود: از آنجایی که قیمت هر اونس طلا در بازار های جهانی نسبت به روز های قبل تغییر چندانی نداشته ، سبب خاصی برای افزایش قیمت طلا و سکه در بازار وجود ندارد.
وی با بیان آنکه،‌ نوسان قیمت دلار در روزهای قبل بر بازار طلا تاثیر گذار بوده است،‌گفت: بازار طلا همواره متاثر از قیمت های بازار ارز است.
وفادار اظهار امیدواری کرد:‌ بانک مرکزی با مدیریت مناسب از طریق تزریق ارز یا سکه، این بازار را مدیریت کند تا وضعیت کنونی ادامه دار نشود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین از راه اندازی رشته های پودمانی مرتبط با طلا در دانشگاه علمی وکاربردی خبر داد و گفت: هم اکنون حدود ۱۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی در ۷ گرایش در حال تحصیل می باشند.
وی اظهارداشت: قرار است گرایش های این شاخه تحصیلی از ۷به ۱۰ شاخه افزایش وظرفیت پذیرش دانشجو نیز به ۳۰۰ نفر ارتقا یابد.
وفادار تصریح کرد: هر چند هم اکنون دانشجویان در مقطع کاردانی فارغ التحصیل می شوند اما قرار است زمینه ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع کارشناسی نیز فراهم شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.