بانک مرکزی کره جنوبی در یک ماه ۱۶ تن طلا خرید

چکیده: رویترز با اشاره به کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی کره جنوبی در ماه جولای بیش از ۱۶ تن طلا از بازارهای جهانی خریداری کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز ، بانک مرکزی کره جنوبی افزود میزان ذخایر طلای این بانک تا پایان جولای به بیش از ۷۰٫۴ تن رسیده است. بانک مرکزی کره جنوبی نوامبر سال گذشته نیز ۱۵ تن طلا به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار خریداری کرده بود .

لی جونگ کارشناس ارشد بانک مرکزی کره جنوبی تاکید کرد ماه جولای ماه با ثباتی برای بازار جهانی طلا بوده و ما ترجیح دادیم با توجه به ثبات قیمتها در این ماه میزان ذخایر طلای کره جنوبی را افزایش دهیم . وی از اشاره به قیمت قطعی طلای خریداری شده از سوی بانک مرکزی کره جنوبی خودداری کرده است ولی محاسبات رویترز نشان می دهد میانگین هر اونس طلای خریداری شده از سوی بانک مرکزی کره جنوبی در ماه جولای به ۱۵۸۲ دلار رسیده است .

در معاملات امروز بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا به ۱۶۵۸ دلار رسیده است که نسبت به دو روز گذشته بیش از ۴ دلار کاهش داشته است.

ادامه نگرانیهای بین المللی در بازارهای مالی و کاهش اعتماد سرمایه گذاران به دلار آمریکا موجب شده تا بانکهای مرکزی جهان تمایل زیادی برای افزایش ذخایر طلای خود در ماههای اخیر نشان دهند . بانکهای مرکزی جهان در سال ۲۰۱۰ میلادی برای نخستین بار در دو دهه گذشته به خریدار طلا در جهان تبدیل شدند .

کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا به شمار می رود و بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی خارجی در اختیار دارد که از این حیث هفتمین کشور بزرگ جهان به شمار می رود . سهم ذخایر ارزی خارجی معادل ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است . تا پایان جولای ۲۰۱۲ میلادی طلا تنها ۰٫۹ درصد ذخایر خارجی کره را تشکیل داده است. این رقم در ماه قبل از آن کمتر از ۰٫۷ درصد بوده است . ارزش ذخایر طلای کره جنوبی هم اکنون به بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده است .


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.