“بانک مسکن” ثبات و استحکام مالی خوبی دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک مسکن یکی از بانک های تخصصی و مهم دولتی در ایران محسوب می شود و ۱۰۰درصد سهام آن متعلق به دولت است و سابقه فعالیت طولانی و ثبات و استحکام مالی قابل قبولی دارد.

 به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، تمرکز بانک مسکن به طور تخصصی بر حوزه مسکن و ویژگی تخصیص اعتبار به این بخش سبب شده است تسهیلات اعطایی بانک از پشتوانه مطلوبی برخوردار شود و مطالبات معوق آن بسیار پایین و قابل قبول باشد.

بانک مرکزی همواره بر تلاشهای بانک مسکن در زمینه تامین مالی بخش مسکن واقف بوده و به همراه وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن جلسات متعددی را برای ساماندهی تامین مالی طرح مسکن مهر برگزار کرده است.

بانک مرکزی تاکید کرده تامین مالی طرح مسکن مهر را در آینده با روش های سالم و غیرتورمی انجام گیرد.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، اخیرا بانک مسکن پیشنهادهایی را برای افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن به بانک مرکزی ارایه داده که پس از بحث و بررسی کارشناسی، در کمیسیون اعتباری این بانک به تصویب رسیده و در نوبت طرح در جلسه شورای پول و اعتبار است.

در صورت تصویب شورای پول و اعتبار، نقش و توانایی بانک مسکن در تامین مالی ساخت و خرید مسکن هموطنان عزیز به نحو مناسبی افزایش خواهد یافت.

اخیرا رسانه ها از قول وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کردند بانک مسکن گروگان مسکن مهر است.

مسئولا بانک مرکزی در این باره تاکید کرده اند اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی عمدتا متمرکز بر تبعات ناشی از اجرای طرح مسکن مهر بر متغیرهای کلان اقتصادی کشور بوده است.

به هر حال طرح عظیم مسکن مهر بدون راهکار مناسب تامین مالی اجرا شد و در عمل بر دوش بانک مسکن قرار گرفت.

تامین مالی طرح مسکن مهر از ابتدا از توان بانک مسکن خارج بوده و همین امر نیز دلیل اضافه برداشت های مکرر بانک مذکور از منابع بانک مرکزی بوده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.