بانک مسکن در وام مشاغل خانگی اول شد

۱۱م دیماه ،

بینا- به نقل از عضو شورای عالی اشتغال، بهترین عملکرد تسهیلات دهی مربوط به بانک مسکن با ۵۲٫۵ درصد در بخش مشاغل خانگی،‌ ۱۸٫۳ درصد بخش خرد بوده است.
این فعال کارگری تصریح کرد: پایین‌ترین عملکرد در بین بانکها نیز مربوط به پست بانک با میانگین ۸٫۷ درصد تحقق تعهدات بوده است.

وی با اشاره به تحقق ۳۰ درصدی تعهدات بانک‌ها در زمینه اشتغال گفت: سقف تسهیلات مشاغل خانگی از ۱۰ به ۱۵ میلیون افزایش یافت.
به گزارش بینا، داوود قادری، با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال پس از یک وقفه چند ماهه، به فارس اظهار داشت: دستور کار جلسه دیروز در خصوص گزارش دهی استاندار استان اصفهان و میزان تحقق تعهدات اشتغال این استان بود.
وی ادامه داد: استاندار اصفهان مدعی بود که ۹۶ درصد تعهدات اشتغال استان انجام شده و ۴۰ هزار تعهد از ۱۷۸ هزار تعهد ایجاد اشتغال استان بدون بخش مسکن محقق شده است.
نماینده کارگران در شورای عالی اشتغال با بیان اینکه گزارش وضعیت صنعت در استان اصفهان نیز قرائت شد گفت: ۱۳۰۰ واحد صنعتی این استان نیاز به ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خروج از مشکلات فعلی و رونق تولید دارد.
قادری افزود:‌ برای رسیدگی به این موضوع قرار شد که یکی از جلسات شورا به میزبانی اصفهان برگزار شود.
این فعال کارگری با اشاره به اینکه یکی از مصوبات شورا مربوط به تسهیلات مشاغل خانگی، خرد و خود اشتغالی بود، بیان داشت: مقرر شد که سقف تسهیلات بانکی در این سه بخش از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه در اوایل سال جاری مقرر شد بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال به بخش مشاغل خانگی، خرد و خود اشتغالی اختصاص یابد، تاکید کرد: گزارش عملکرد بانک‌ها در این جلسه نشان داد که نزدیک به ۳۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته و بیش از ۷۰ درصد تعهد بانک‌ها باقی است.
قادری خاطر نشان کرد: اوایل سال جاری پیش بینی شد برای ایجاد بیش از ۲ میلیون شغل ۱۹۶ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است.
قادری با بیان اینکه گپ ۷۰ درصدی میان تعهدات و میزان عملکرد بانک‌ها وجود دارد، گفت: البته در این میان مسئولان بانک‌ها مدعی می باشند که تا پایان سال به تعهدات خود عمل می‌کنند چرا که تعهدات در مرداد ماه از سوی بانک مرکزی به آنها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: قرار شد جلسات دو هفته یکبار برگزار و مباحث مربوط به تعهدات بانک‌ها پیگیری شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.