بانک ملت آماده انتشار یافتن صکوک در حوزه انرژی شد

۲۲ آبان ،

مدیرعامل بانک ملت از اعلام آمادگی این بانک در مورد انتشار یافتن صکوک پروژه محور در بخش نفت و برق خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،علی دیواندری در اولین همایش بین المللی بورس انرژی با بیان اینکه بانک ملت روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی دارد گفت :این بانک آمادگی دارد تا صکوک پروژه محور در حوزه های نفت و برق را مبتنی بر عایدات آتی منتشر کند.

وی افزود: برای انتشار یافتن این اوراق، مطالعه های لازم انجام شده و همه زیرساخت ها آماده است تا به عنوان یک تجربه تازه در سرمایه گذاری اجرایی شود.

مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: بانک ملت در حوزه تامین مالی صنایع بالادستی نفت و گاز حضوری موفق داشته و آمادگی دارد تا در بخش برق نیز به سرمایه گذاری بپردازد.

به گفته وی نظام بانکی کشور می تواند زمینه سازی برای تولید بیشتر انرژی در کشور را آسان سازی کند و بانک ملت نیز در این مسیر آماده همکاری با وزارتخانه های نفت و نیرو است.

دیواندری افزود: ایران به سبب ذخایر گسترده نفت و گاز در جهان، به عنوان یک قدرت برتر شناخته شده و سرمایه گذاری در بخش انرژی، بدون تردید یک سرمایه گذاری سودآور و موفق است.

مدیرعامل بانک ملت گفت: توسعه بازار سرمایه نیز در مسیر رشد اقتصادی کشور، نقش مهمی ایفا می کند و می تواند در بخش انرژی نیز نقش آفرین باشد.

وی ادامه داد: سهم ۲۸ درصدی نفت در تولید ناخالص کشور نشان از اهمیت صنعت نفت ایران دارد و تجربه نشان داده که حضور بانک ها می تواند در توسعه صنعت نفت و تقویت جایگاه ایران به عنوان دومین تولیدکننده نفت اوپک و تثبیت جایگاه کشورمان به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گاز در جهان تاثیرگذار باشد.

دیواندری گفت: صنعت نفت و گاز ایران نیازمند سالانه ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است و تا افق چشم انداز ۱۴۰۴ باید ۱۵۰ میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری شود.

وی تصریح کرد: فروش اوراق مشارکت ارزی و ریالی، فاینانس، بیع متقابل، سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز بودجه جاری صنعت نفت به عنوان اصلی ترین منابع سرمایه گذاری مطرح است ولی صنعت نفت ایران قابلیت آن را دارد تا از روش های نوین سرمایه گذاری نیز بهره مند شود.

مدیرعامل بانک ملت افزود: امروزه ۹۵ درصد از تامین مالی پروژه ها در جهان از طریق بانک ها و تنها ۵ درصد از طریق بازار سرمایه انجام می گردد.

دیواندری اظهار کرد: بانک ملت با توجه به تجربه موفق چند سال قبل خود در سرمایه گذاری در بخش انرژی، آماده هر گونه همکاری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.