بانک ملی: با رعد ملی کارت های بانکی بزودی از بانکداری الکترونیک حذف می شوند

۲۶فروردین۱۳،

 

مدیر عامل بانک ملی با اشاره به راه اندازی سامانه رعد ملی در سیستم بانکی کشورگفت: بزودی کارت های بانکی از بخش بانکداری الکترونیک حذف می گردد.
 
ˈفرشاد حیدریˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در فاز اول کارت های بانکی از پایانه های فروش حذف و در مرحله بعد کارت ها برای استفاده از خود پردازها نیز حذف می گردد.
 
حیدری تصریح کرد: بر همین اساس مردم بجای آنکه کارت های متعدد بانکی داشته باشند از گوشی تلفن همراه، خدمات بانکداری الکترونیک را دریافت کنند.
 
مدیرعامل بانک ملی با بیان آنکه، بهره گیری از این خدمت امنیت و آسایش برای شهروندان را در پی دارد، افزود: همچنین صرفه جویی های مناسبی در بعد اقتصاد ملی انجام شده و منابع کشور صرف خرید کارت های بانکی نمی شود.
 
وی با بیان آنکه قرار است دیگر کارت بانکی صادر نشود، گفت: البته درصورت درخواست اشخاص کارت بانکی صادر می گردد اما با توجه به اینکه امکان بهره گیری از خدمات بانکی از تلفن همراه میسر است دیگر نیازی به کارت های بانکی نیست.
 
حیدری در خصوص امنیت رعد ملی نیز گفت: از آنجایی که تمامی امور و خدمات در شبکه بانکی انجام می گردد، کنترل های لازم نیز صورت می گیرد بنابر این بهره گیری از این خدمت از امنیت بالایی برخوردار است.
 
یادآور می گردد، مشتریان می توانند از طریق (#۷۱۷*) خدمات رعد ملی را دریافت کنند.
 
رعد ملی خدمتی نوین در عرصه بانکداری الکترونیک است که با استفاده از بعضی خدمات بانکی بدون نیاز به هرگونه نرم افزار و یا سیستم های خاص به راحتی توسط هر مشتری که دارای یک سیم کارت همراه اول و یا ایرانسل و یک تلفن همراه با هر مدلی باشد ‏، قابل استفاده است.
 
کاربران می توانند به سادگی از امکانات این سامانه بهره مند شوند زیرا چون نیازمند نصب هیچ گونه نرم افزاری نیست و با تمامی گوشی های تلفن همراه موجود در بازار سازگار می باشد. 
 
با توجه به اینکه این سامانه از بسترمخابراتی ( ussd) به جای پیامک استفاده می کند هیچ هزینه ای برای کاربر ندارد و این خدمت بدون پرداخت هزینه ای در سراسر کشور و حتی خارج از کشور ارایه می گردد.
 
کاربران برای استفاده از رعد ملی باید رمز شخصی دریافت کنند و در صورت مفقود یا ربوده شدن گوشی همراه، این خدمت برای دیگری قابل دسترسی نخواهد بود و با تعویض سیم کارت اطلاعات به سیم کارت تازه منتقل می گردد.
 
با توجه به اینکه در این سامانه هیچ گونه اطلاعاتی در گوشی ذخیره نشده و اطلاعات به صورت کدگذاری شده در بستر USSD ارسال و دریافت می گرددو مانند سیستم پیامکی نمی باشد لذا از نظر امنیتی نگرانی را درخصوص سرقت اطلاعات برای کاربر خود بدنبال ندارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.