بانک نفت در انتظار مجوز بانک مرکزی

سیبنا: معاون وزیرنفت درباره تشکیل بانک نفت گفت: برای تشکیل بانک نفت نیاز به مجوز بانک مرکزی داریم واگر مجوز بدهند استقبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد ایران محسن خجسته مهر درگفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، دراین باره که آیا بودجه ۹۲ انقباضی تر بسته خواهد شد یا خیر گفت: بودجه کشور با توجه به مقدورات و متناسب با برنامه های دولت و اولویت طرح های تملک دارایی بسته می شودودرحال حاضر نمی توان گفت که انبساطی است یا انقباضی.

معاون وزیرنفت با بیان اینکه لزوما همیشه تمام درآمدهای نفتی هزینه نمی شود درباره میزان مازاد درآمدهای نفتی کشور اظهارداشت: قیمت نفت دربودجه بر اساس هربشکه ۸۵ دلار بسته شده است اما قیمت نفت روند صعودی دارد و بیش از رقم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴.۵ درصد از درآمدهای نفتی صرف سرمایه گذاری در میادین مشترک می شود درباره ورود کالا از چین وکشورهای دیگردرمقابل صادرات نفت گفت: ورود کالا به کشور متناسب با طرح ها و پروژه هاست ومانند گذشته اگرکالایی مورد نیازباشد کالا وارد می کنیم.

خجسته مهر با بیان اینکه واردات کالا برنامه ریزی شده است افزود: این بحث که کالایی که مورد نیاز نیست را درمقابل صادرات نفت وارد می کنیم موضوعیت ندارد.

وی درپاسخ به این پرسش که چرا درسال چندین بار شاهد آتش سوزی در پالایشگاهها هستیم ودلیل این آتش سوزی ها چیست ؟ اظهار داشت: بیشتر پالاشگاهها به بخش خصوصی واگذار شده است از این رو وزارت نفت از وزارت اقتصاد درخواست کرده است تا درقرارداد واگذاری ها ،پالایشگاهها را مکلف به رعایت شرایط و استانداردها کند.

خجسته مهر بازدیدهای دوره ای ومراقبت از استاندارد ساخت تاسیسات پالایشگاهی را درکاهش حوادث درپالایشگاهها موثر دانست.

معاون وزیر نفت گفت: درباره تفریغ بودجه ۸۹در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از وزارت نفت سوال شد که با حضورمعاونین وزیردرجلسه کمیسیون به سوالات پاسخ داده شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.