بانک ها اصلی ترین پشتیبان تولید ملی هستند

یک کارشناس بانکی گفت:بخش اعظم سرمایه مورد نیاز واحدهای تولیدی توسط بانک ها به صورت وام های کم بهره تامین می شود که می تواند که این امر حضور رونق بخش های تولیدی را در پی داشته باشد.

آرمان مهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در رابطه با نقش بانکداری در افزایش صادرات گفت: نظام اقتصادی کشور نیازمند سیاست هماهنگ و رقابتی میان نظام بانکداریو بخش تولید کشور است چراکه بهبود بخش کشاورزی و تولید ی داخلی را به دنبال دارد.

وی در خصوص نقش بانکداری برای رونق تولیدات داخلی گفت:سرمایه گذاران مبنای تصمیمات اقتصادی خودرا به صورت دوره های طولانی مدت برنامه ریزی کرده و برهمین مبنا هزینه های تولیدی را محاسبه می کند که هرگونه نوسان کوتاه مدت در بازار ایجاد اختلال در این نظام را به همراه دارد بنابراین بانک ها می توانند با استفاده از ابزار های موجود مانند برنامه های پولی به تولیدات داخلی کمک کنند.

آرمان مهر گفت: بخش اعظم سرمایه مورد نیاز واحدهای تولیدی توسط بانک ها به صورت تسهیلات بانکی و وام های کم بهره تامین می شود.

وی با بیان که باید وام های کم بهره تولیدکنندگان گفت:پرداخت وام های کم بهره و کوتاه مدت باید با بررسی های کارشناسی به تولیدکنندگان صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: به کارگیری فناوری های اطلاعاتی در صنعت بانکداری کشور که به آن بانکداری الکترونیکی گفته می شود موجب کاهش هزینه های تمام شده و همچنین تسهیل در انتقال پول برای تولیدکنندگان به کشورهای مقصد و در نهایت موجب تغییر در ساختار هزینه ای برای صادرات در کشور می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.