بانک ها فقط به فکر سودآوری هستند/ تلاش یک تنه وزارت صنعت ،معدن و تجارت برای حل مشکل تولید

بانک ها فقط به فکر سودآوری هستند/ تلاش یک تنه وزارت صنعت ،معدن و تجارت برای حل مشکل تولید

شبکه ایران/ هادی غنیمی فرد رییس شبکه سراسری خانه‌های صنعت ، معدن و تجارت ایران ضمن بیان مطلب فوق با تاکید براین که مجلس باید بانک ها را وادار به رفع نیازهای مالی بخش صنعت و تولید کند گفت :‌ بانک‌ها همواره سعی می کنند که از پرداخت وام به بخش های تولیدی و صنعتی ممانعت کنند، ‌البته این در حالی است که وزارت صنعت ، معدن و تجارت جلسات متعددی را با بانک ها و نمایندگان مجلس در جهت برقراری تعامل هرچه بیشتر بین صنعت و بانک داشته است .
وی تصریح کرد : اما با توجه به تلاش هایی که از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در روان سازی استفاده واحدهای تولیدی از تسهیلات بانکی صورت گرفته است ، بانک ها همچنان چتر حمایتشان را از تولید کنندگان دریغ می کنند .
او براین باوراست که ، بانک ها نقدینگی را از سطح جامعه جمع اوری می کنند و آنرا به جای این که صرف بخش های مولد اقتصاد کنند در جایی هزینه می کنند که برایشان سوداوری دارد .
غنیمی فرد با طرح این سوال که در شرایطی که بانک ها به فکر سودآوری خودشان هستند و از پرداخت وام به بخش تولید و صنعت خودداری می کنند چگونه می توان انتظار داشت که تلاش های وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حل مشکلات این بخش کار ساز باشد گفت : نمایندگان باید مسولان بانکی را به صحن مجلس شورای اسلامی فرا بخوانند و انها را مورد بازخواست قرار دهند که بانک ها منابعشان را در کجا صرف می کنند و چرا بخش های تولیدی وصنعتی را مورد حمایت قرار نمی دهند.
رییس شبکه سراسری خانه های صنعت ، معدن و تجارت ایران با انتقاد از عملکرد بانک ها در قبال بخش های تولید‌ی اظهار کرد : بانک ها در شرایطی که واحد های تولیدی با کمبود منابع مواجه هستند و در شرایط سخت به فعالیت می پردازند به جای حمایت ، برروی این بخش ها فشار می اورند که اقساط و بدهی هایشان را هر چه سریعتر پرداخت کنند که این در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.
وی توصیه کرد که بانک ها با شناسایی بخش های واقعی اقتصاد و با اطمینان بیشتر در جهت برقراری ارتباط بین بانک و صنعت گام بردارند و مبادرت به پرداخت تسهیلات به این بخشها کنند تا تلاش های وزارت صنعت ، معدن و تجارت به نتیجه برسد و شاهد تقویت بخش تولید و صنعت باشیم .
پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.