بانیان قطعنامه علیه سوریه در پشت تسلیح گروههای تروریستی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق آل حبیب سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی قطعنامه علیه سوریه برگزار شده بود ، از تلاش کشورهای غربی برای به شکست کشانیدن ماموریت و طرح کوفی عنان انتقاد کرد و تداوم مسیر طرح کوفی عنان و تلاش برای یافتن راه حل غیر خشونت آمیز را تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی در مورد سوریه دانست .

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان قطعنامه مطرح شده علیه سوریه را انحراف از تلاشهای بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه و فاصله گیری با اصول مندرج در منشور ملل متحد و قوانین بین المللی که مداخله در امور دولتهای حاکم را منع می کند ،ارزیابی کرد .

اسحاق آل حبیب با اشاره قطعنامه مطرح شده علیه سوریه ،تصریح کرد : این قطعنامه نمی تواند نتایج مصیبت بار انواع مداخله خارجی در سوریه را از بین ببرد و اینگونه مداخله ها و ارسال سلاح و تجیزات پیشرفته برای گروههای مخالف در سوریه ،بحران در این کشور را تشدید می کند . وی اضافه کرد این قطعنامه همچنین نمی تواند گروههای مسلح و تروریست به رهبری گروههای افراطی تروریستی را پاسخگوی اعمالشان نماید و همچنین مداخله خارجی و اقدام به خشونت توسط تروریستها در سوریه را محکوم نمی کند .

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان با بیان اینکه روشن است چه کسی در پشت تسلیح و تامین مالی گروههای مسلح وتروریست در سوریه قرار دارد، تاکید کرد برخی از این کشورها متاسفانه جزء بانیان قطعنامه علیه سوریه هستند .

اسحاق ال حبیب نیاز مردم سوریه در مناطق درگیری را تامین مایحتاج اولیه زندگی دانست و با انتقاد از اعمال تحریمها علیه سوریه ، تصریح کرد: این اقدام تنبیه دسته جمعی مردم سوریه محسوب می شود .

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان با ابراز تاسف از اعلام استعفای کوفی عنان تاکید کرد : البته ما دلایل این تصمیم و موقعیت سختی که وی در آن قرار داشت را درک می کنیم و این یک واقعیت است که ظرف هفته های اخیر برخی از کشورهای غربی عضو شورای امنیت ،عجله داشتند که اعلام کنند ماموریت فرستاده ویژه مرده مرده است تا بتوانند راههائی به غیر از شورای امنیت سازمان ملل را برای سرنگون کردن حکومت سوریه دنبال کنند ،در حالیکه این رویکرد ، مداخله بی شرمانه در امور داخلی سوریه محسوب می شود .

اسحاق آل حبیب ابراز امیدواری کرد ،جانشین کوفی عنان نیز در مسیر وی و در چارچوب دستور کار کوفی عنان که یافتن یک راه حل غیر خشونت امیز برای بحران سوریه است ،عمل کند.

وی تاکید کرد :فقط از این طریق این روند است که مصالحه سیاسی وسیعتر ،اتحاد ملی ،نظم سیاسی ،ثبات و موفقیت برای مردم سوریه محقق می شود .

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان با ابراز نگرانی  از نتایج و عواقب منطقه ای تداوم خشونت و نقض تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه اضافه کرد : جمهوری اسلامی ایران احزاب و طرفهای سیاسی در سوریه را تشویق می کند تا وارد گفتگوی سیاسی  با حکومت سوریه با هدف یافتن یک روند سیاسی صلح امیز شوند و در این رابطه آمادگی خود را برای میانجیگری بین حکومت سوریه و طرفهای مخالف اعلام کرده است.

اسحاق آل حبیب افزود : همانگونه که در مناسبتهای دیگر نیز بیان کرده ایم ،سوریه بطور تاریخی نقش مهمی را در خاورمیانه ایفا نموده و طولانی شدن بی ثباتی و آشوب در سوریه  اثرات نامطلوبی بر روی صلح و ثبات در خاورمیانه خواهد داشت .

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در پایان تاکید کرد :قطعنامه  مطرح شده علیه سوریه علیرغم برخی تغییرات ، نامتوازن و یکجانبه می باشد و نمی تواند واقعیتها در سوریه را منعکس نماید و پیام غلطی را به نام مجمع عمومی سازمان ملل منعکس می سازد .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.