بان کی‌مون به تهران می آید

جام جم آنلاین: معاون رییس جمهور در امور بین الملل از حضور”بان‌کی‌مون” دبیر کل سازمان ملل متحد برای شرکت در شانزدهمین اجلاس کشورهای غیرمتعهد در تهران خبر داد.

علی سعیدلو رییس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهدها در تهران درباره تلاش صهیونیست ها و کشورهای غربی برای جلوگیری از برگزاری با شکوه این اجلاس در تهران گفت: تمام مردم دنیا و به خصوص جامعه بین المللی می دانند که آمریکایی ها و صهیونیستها به دنبال این هستند که از انتشار اندیشه های عدالتخواهانه نظام جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنندو در این مسیر تمام تلاش خود را به کار می گیرند.

وی افزود: ما شاهد اجرای سناریوهای نوشته و نانوشته استکبار برای تحت الشعاع قرار دادن این اجلاس در ایران هستیم و به طور حتم آن ها منتهای تلاش خود را در این زمینه خواهند کرد، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که در دنیا ملت ها و دولت های آزادیخواهی وجود دارند که همراه ملت ایران هستند و به این دسیسه ها توجهی نمی کنند.

معاون رییس جمهور در امور بین الملل اظهار داشت: ما نیزتمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا این اجلاس با قدرت هر چه بیشتر برگزار شود و اجلاس پرشکوهی داشته باشیم.

سعیدلو با اشاره به استقبال کشورهای عضو از حضور در اجلاس تهران گفت: تقریبا تمام روسای جمهوری که دعوت نامه تقدیم آنها شده است از حضور در اجلاس تهران استقبال کرده اند و قول داده اند تا در این اجلاس شرکت کنند و برخی دیگر خواستار فرصت بیشتر برای فکر کردن در این خصوص شده اند.

وی افزود:البته با توجه به شعارهای ضد استکباری ملت ایران در مقابله با استعمار ملت هایی که قرابت بیشتری با این شعارها دارند، تمایل بالاتری برای حضور در این اجلاس خواهند داشت.

سعید لو گفت: تمام کشورهای عضو در این اجلاس حضور خواهند داشت، اما سطح حضور متفاوت خواهد بود و امیدواریم که در آینده نزدیک تعداد دقیق کشورهایی که در سطح سران در این اجلاس شرکت می کنند، مشخص شود.

وی افزود: در این اجلاس علاوه بر کشورهای عضو نزدیک به ۳۰ سازمان بین المللی شرکت می کنند که مهم ترین آن بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.