بان کی مون امروز به مصر می‌رود

۲۸ آبان ،

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) برای مسافرتی دو روزه با هدف بحث و گفت‌گو درباره‌ی آخرین تحولات در منطقه به قاهره مسافرت می‌کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، عمرو رشدی، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر طی بیانیه‌ای اعلام کرد، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد به قاهره خواهد رفت تا درباره‌ی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با مقام‌های مصری گفت‌وگو کند.

رشدی در ادامه خاطرنشان کرد: دبیرکل سازمان ملل قرار است امروز دوشنبه با محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر دیدار کند. بان کی مون همچنین فردا (سه‌شنبه) با حشام قندیل، نخست وزیر و محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر دیدار خواهد داشت.

مارتین نسیرکی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این اعلام کرده بود که بان کی مون قرار است در روزهای آتی با هدف تلاش برای جلوگیری از افزایش درگیری‌ها در نوار غزه به خاورمیانه مسافرت کند.

در همین حال مقام‌های یمنی اعلام کرده‌اند که دبیرکل سازمان ملل متحد در روزهای آتی به این کشور نیز مسافرت خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت یمن به خبرگزاری شینهوا گفت: قرار است بان کی مون در مسافرتش به صنعا با رییس‌جمهوری و بعضی از مقام‌های ارشد یمن دیدار کند.

این مقام ارشد دولت یمن که خواست نامش فاش نشود، هدف از مسافرت بان کی مون به یمن را تلاش برای آغاز مذاکرات ملی میان جناح‌های مختلف در این کشور دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.