بان کی مون انفجارهای اخیر عراق را محکوم کرد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به کشتارهای اخیر عراق گفت: ما از دلیل وقوع این حادثه اطلاعی نداریم ولی هرگونه کشتاری در عراق را محکوم می کنیم.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ فرهان حق در نشست خبری افزود: تاکنون رابطه ای میان کشتار و حکم محکومیت به اعدام طارق الهاشمی در اختیار نداریم و هیات همکاری سازمان ملل در عراق موضوع محاکمه معاون رئیس جمهوری عراق را از نزدیک دنبال می کند.

 

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: کارشناس حقوق بشر نیز روند محاکمه را دنبال می کند و هرگونه نگرانی در این زمینه با دولت عراق در میان گذاشته خواهد شد.وی درباره سوریه هم گفت: آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که بیش از دویست و پنجاه هزار آواره سوری در نواحی اطراف کشور ثبت نام شده اند و یا قرار است ثبت نام شود.

 

وی افزود: آنتونیو گوترس،کمیسر عالی پناهندگان سه شنبه در اردوگاهی در اردن با آوارگان سوری دیدار و پس از آن تاکید کرد که اردوگاه یاد شده نیاز به کمکهای بسیار بین المللی دارد و وضعیت موجود غیرقابل است.فرهان حق گفت: آوارگان سوری به کارمندان آژانس پناهندگان گفته اند که حملات هوایی در روستاها و نواحی اطراف مرزهای مشترک سوریه و اردن ادامه دارد.  

 

وی افزود: با توجه به روند درگیری ها در سوریه، روزانه نزدیک به دو هزار نفر از شهروندان سوری وارد اردن می شوند.سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: گوترس با پادشاه، نخست وزیر و وزیرخارجه اردن دیدار و درباره وضعیت آوارگان سوری گفتگو کرده است .

 

وی افزود: از سوی دیگر برنامه جهانی بهداشت نیز برای ارزیابی چگونه قاطعیت بخشیدن به حضورش در حمص هفته گذشته از آن شهر دیدار و تاکید شده است که با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان ارائه امدادهای انساندوستانه دشوارتر خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.