بان کی مون: بحران‌های کنونی جهان گفت‌وگوی میان ادیان را ضروری می‌کند

۰۷م آذر ،

reuters-66.jpg

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: بحران‌های خشونت آمیز و ناآرامی‌های موجود در سوریه، غزه‌ و مالی نشان دهنده اهمیت همکاری میان ادیان و مذاهب مختلف با یکدیگر برای تقویت استنباط و آگاهی به جای انزجار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در مراسم افتتاحیه مرکز تازه گفت‌وگوی بین مذاهب تحت حمایت عربستان سعودی گفت: ناآرامی‌ها در سوریه بعد وسیعی از درگیری‌های قومی را نشان می‌دهد و ناآرامی‌ها و همان طور که می‌دانید درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ‌همین طور بناها و آثار مذهبی در مالی تخریب شده‌اند. به طوری که بعضی از ابنیه تاریخی و میراث تاریخی کهن اسلامی در این کشور توسط جنبش اسلام گرایان رادیکال انصار الدین تخریب شد.

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: رهبران مذهبی همانطور که می‌توانند مردم را بر پایه اصول و عقاید مشترک با یکدیگر متحد کنند همانطور هم می‌توانند سبب بی‌صبری‌ها، حمایت از افراط گرایی‌ها و تبلیغات منزجرانه شوند.

من به صورت کامل از دیدگاه مذهبی شما حمایت می‌کنم.

این مرکز تازه گفت‌وگوی بین مذاهب که در وین، اتریش و با حمایت عربستان تأسیس شده، به نام مرکز “گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها و مذاهب ملک عبدالله”، پادشاه عربستان نامگذاری شده است.

همچنین حدود ۸۰۰ تن از مقام‌های مذهبی و فعالان حوزه ادیان در این مرکز گردهم آمدند تا دربارهٔ ترغیب امور دینی میان مذاهب با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند.

بان کی مون افزود:‌ مذهب اساس بسیاری از درگیری‌ها بوده است.

محمد سلطان السلطان، معاون رئیس گفت‌وگوی ملی که در سال ۲۰۰۳ میلادی آغاز به کار کرد، گفت:‌ هدف از ایجاد این مرکز تازه پیشبرد پذیرش سایر فرهنگ‌ها، میانه‌روی و صبوری و تحمل است. مشکلاتی وجود دارد اما به توفیقاتی دست پیدا کرده‌ایم.

این مرکز تازه توسط سه مسلمان، سه مسیحی، یک یهودی، یک بودایی و یک هندو اداره می‌شود و هدف آن کمک به مذاهب برای حل و فصل مشکلاتی چون ناآرامی‌ها، پیش داوری‌ها و بحران سلامت است.

این مرکز گفت‌وگوی بین فرهنگ‌ها و ادیان یک نهاد بین‌المللی است که توسط عربستان، اتریش و اسپانیا و واتیکان به شدت حمایت می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.