بان کی مون حمله انتحاری در پیشاور پاکستان را به شدت محکوم کرد

۳ م دیماه ،

a-6.jpg

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله انتحاری اخیر در پاکستان را که به کشته شدن چندین تن از جمله یک وزیر ارشد ایالت خیبر پختونخواه منجر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کرد، بان کی مون، دبیرکل این سازمان حمله تروریستی اخیر در پیشاور پاکستان را که به کشته شدن بشیر احمد بلور، وزیر ارشد ایالت خیبر پختونخواه انجامید، به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در این بیانیه آمده است که بان کی مون مراتب تسلیت عمیق خود را به سبب این اتفاق اسف‌بار به دولت پاکستان ابلاغ کرد.

بان کی مون همچنین بر حمایت شدید جامعه جهانی از تلاش‌های دولت و ملت پاکستان برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

حمله یک بمب‌گذار انتحاری در گردهمایی حزب عوامی ملی در پیشاور به کشته شدن نزدیک به ۱۰ تن و مجروح شدن بیش از ۲۰ تن دیگر منجر شد.

افتخار حسین، وزیر اطلاعات ایالت خیبر پختونخواه پاکستان به خبرگزاری بخدی گفت: بشیر احمد بلور در حالی سخنرانی بود که مورد هدف حمله انتحاری قرار گرفت و کشته شد.

احسان‌الله احسان، سخنگوی طالبان نیز در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

بشیر احمد بلور را می‌توان در واقع معاون سروزیر ایالت خیبر پختونخواه خواند و کشته شدن او در اثر یک حمله انتحاری به او در بازار قصه خوانی پیشاور مرکز این ایالت ضربه سختی به دولت ایالتی و البته دولت پاکستان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.