باهنر خبر داد: انتخاب نامزد نهایی ائتلاف ۳+ ۲ بر اساس نتایج نظرسنجی​ها

۲۹م اسفند ،

محمدرضا باهنر عضو این ائتلاف پنج​گانه در گفت و گو با خبرآنلاین دربارهٔ این سازوکار توضیح داد: ما پنج نفر بحث​های بسیاری برای دستیابی به سازوکار وحدت داشتیم که بخش عمده آن مبتنی بر نظرسنجی​هاست. البته نه به شکل مطلق، بلکه روند نظرسنجی​ها را مد نظر قرار می​دهیم و منحنی مقبولیت هر نامزد را بررسی و تحلیل می​کنیم که کدام یک امکان جلب رای بیشتری را دارند. البته این تنها یکی از روش​های ماست. داخل ما پنج نفر، نیازی به داوری و حکمیت از خارج هم نداریم.

وی افزود: بقیه گروها هم که قصد پیوستن به ائتلاف ما را دارند باید قواعد ما را بپذیرند و سازوکار تفاهم را قبول کنند. در این صورت هر کسی که نامزد مقبول تری باشد به نفع او کنار می​رویم اما اگر بدون پذیرش سازوکار ما بگویند بروید کنار، قبول نمی​کنیم.

 او که طی هفته قبل برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده است، تاکید کرد: اگر کسی دراین سازوکار وارد شود و شرایط آن را بپذیرد، قبول داریم که به نفع نامزد واحد نهایی کنار برویم اما اگر فشار خارجی وارد شود، ما عقب نشینی نمی​کنیم.

باهنر در پاسخ به اینکه «منظورتان از فشار خارجی چیست؟» گفت: اینکه یک نفر بیاید و اصرار کند که «تو مزاحم هستی، برو کنار!!». این برای ما قابل قبول نیست و اساسا هیچ کس هم چنین چیزی را نمی​پذیرید. ما برای رسیدن به یک نامزد واحد در ائتلاف خودمان سازوکار مشخصی داریم که با نظرسنجی و چیزهای دیگر همراه است و به دنبال وحدت اصولگرایی هستیم.

مشروح این مصاحبه را در ایام نوروز در خبرآنلاین بخوانید.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.