باهنر: فضای موجود به هیأت رییسه فعلی مجلس تمایل دارد/مصباحی‌مقدم:اکثریت جبهه متحد از ریاست لاریجانی حمایت می‌کنند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، گفت: در مجلس نهم یا فراکسیون فراگیر اصولگرایان شکل می‌گیرد و یا اصول گرایان در قالب ۳ فراکسیون فعالیت‌ خواهند کرد.

محمدرضا با بیان این‌که مجلس نهم تفاوت زیادی با مجلس هشتم نخواهد داشت، اظهار کرد: در رابطه با حضور اصلاح ‌طلبان در مجلس نهم، شاهدیم که مثل مجلس هشتم حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر توانستند به مجلس راه پیدا کنند.

وی در رابطه با میزان حضور نمایندگان مستقل در مجلس نهم گفت: حدود ۸۰ نفر به مجلس نهم راه پیدا کرده‌اند که مستقل نامیده می شوند، اما به این دلیل مستقل نامیده می‌شوند که در دو لیست جبهه متحد اصولگرایان و پایداری نبوده‌اند و از آن‌ها حمایت نشده است و رای آورده‌اند. اما تعداد زیادی از آنها را مراجعه می‌کنند و می‌گویند که اصولگرا هستند و برای همکاری و فعالیت‌ در مجموعه اصولگرایان اعلام آمادگی می‌کنند، بنابراین تعداد مستقل‌های واقعی ۳۰ تا ۴۰ نفر است.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

·         تعداد نمایندگانی که از جبهه پایداری در سطح کشور در مرحله اول و دوم به طور خاص رای آورده‌اند، حدود ۳۰ نفر هستند و از جبهه متحد حدود ۱۱۰ نفر و ۵۰ نفر به صورت مشترک بین دو جبهه به مجلس راه یافتند.

·         یا فراکسیون فراگیر اصول‌گرایان تشکیل می‌شود و ائتلاف درونی بین جبهه متحد پایداری و پیروان خط امام و رهبری و تحول خواهان شکل می‌گیرد و به صورت دورن گروهی یا یکدیگر همکاری می‌کنند و یا این‌که سه فراکسیون شکل می‌گیرد و فعالیت خواهند کرد.

·         رقابت آقایان لاریجانی و حداد عادل برای ریاست مجلس نهم، امری طبیعی است، اما هنوز نمی‌خواهم اظهار نظر قاطع کنم. فضا را که بررسی می‌کنیم، احساس می‌شود، تغییری در هیأت رییسه مجلس نهم با مجلس هشتم ایجاد نمی‌شود، یعنی به نظر می رسد فضای موجود تمایل به هیأت رییسه فعلی دارد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو جبهه متحد اصولگرایان نیز با بیان این‌که گمانه‌زنی‌ها حکایت از حمایت قابل توجهی از ریاست لاریجانی در مجلس نهم دارد، گفت: مطمئنا اعضای دو جبهه پایداری و متحد برای تصدی صندلی هیات رییسه تلاش خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود، ترکیبی از اعضای این دوجبهه هیات رییسه را در اختیار گیرند.

وی با بیان این‌که تاکنون بحث متشکلی از ناحیه جبهه متحد برای موضوع ریاست مجلس نهم مطرح نشده است، در عین حال گفت: با این وجود گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت قابل توجهی از جبهه متحد از ریاست لاریجانی حمایت می‌کند. حال این افراد می‌توانند در قالب فراکسیون رهروان ولایت باشند یا در این فراکسیون ورود پیدا نکنند.

نماینده مردم تهران با بیان این‌که در مجلس نهم فراکسیون‌های متعددی تشکیل خواهد شد، گفت: علاوه بر فراکسیون منتسب به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مجلس نهم، فراکسیون‌هایی همچون صدای عدالت و رهروان ولایت اعلام موجودیت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که ریاست لاریجانی را به حداد عادل ترجیح می‌دهد، گفت: بنده نه به خاطر مسائل سیاسی، بلکه به خاطر مسائل مدیریتی توانایی آقای لاریجانی را بیشتر از آقای حداد عادل می‌دانم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.