بایدایران را با اندیشه ایرانی بسازیم

جام جم آنلاین: رییس‌جمهور با اشاره به اینکه خداوند همه نعمت‌ها و منابع را برای ساختن این کشور و تلاش برای اعتلای جامعه بشری در خاک ایران قرار داده است، تأکید کرد: باید ایران را با اتکا به اندیشه ایرانی که برآمده از زلال اسلام ناب محمدی(ص) بسازیم.

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح دو پروژه صنعتی و خدماتی در استان کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم ایران را بسازیم نقطه عزیمت ما خاک وطن عزیزمان است، گفت: باید ایران را بسازیم و برای این منظور باید چشم‌مان به دست و همت خودمان باشد، نه دیگران.

رییس‌جمهور با بیان اینکه هر آنچه را بناست در آینده ایجاد شود، باید در دل خاک ایران زمین بجوییم، افزود: خداوند همه نعمت‌ها و منابع و مواهب طبیعی را برای ساختن این کشور و تلاش در راستای اعتلای جامعه بشری در خاک ایران زمین قرار داده است و شخصاً معتقدم هنوز از یک هزارم ظرفیت و داشته‌های معدنی و طبیعی کشورمان هم استفاده نکرده‌ایم.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه باید با اتکاء به اندیشه ایرانی کشور را بسازیم، اظهار داشت: آنچه دیگران به عنوان مدل‌های پیشرفت و توسعه به کشورهای در حل پیشرفت ارائه کرده‌اند، فقط با هدف وابسته کردن بیش از پیش این کشورها به صاحبان این مدل‌ها طراحی و ارائه شده است و اگر تمام کشورهایی که این مدل‌ها را اجرا کرده‌اند مورد بررسی قرار دهیم، حتی یک کشور نخواهیم یافت که براساس این مدل‌ها به استقلال و عزت رسیده باشد.

رییس‌جمهور گفت: کشورهایی که براساس مدل‌های اینچنینی به دنبال توسعه بوده‌اند، چندین دهه کار و تلاش کردند اما امروز حتی بیش از حجم تولید داخلی خود مغرور هستند و همه مردم و توان کشورشان به استخدام نظام سرمایه‌داری درآمده است.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: باید با مدل خودمان و با اتکاء به اندیشه و همت ایرانی کشور را بسازیم و اینکه می‌گوییم ایرانی یعنی اندیشه برآمده از زلال اسلام ناب محمدی و البته نه آن اسلامی که خیلی‌ها ادعای آن را کرده و فقط برخی ظواهر آن را اجرا می‌کنند.

رییس‌جمهور اظهار داشت: اسلامی که ملت ایران برگزیده اسلام انسانی است که به انسان اموال، حیثیت و موجودیت او احترام گذاشته و تعالی و کمال او را دنبال می‌کند.

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: اسلامی که ملت ایران انتخاب کرده به عنوان ابزاری برای سلطه‌جویی و تسلط بر دیگران نیست بلکه مسیری برای بازگشت به فطرت الهی انسان‌ها و خداگونه شدن آنهاست و این همان هدفی است که ملت ایران همواره به دنبال آن بوده و اسلام را نیز با همین نگاه برگزیده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.