باید از حج نهایت استفاده را ببریم

جام جم آنلاین: سرپرست حجاج ایرانی گفت: باید از فرصت حج نهایت استفاده را ببریم تا از ظرفیت های اسلامی برخوردار شویم و بدون استفاده از فرصت زیبای فریضه حج، نمی توان به این مهم دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم، جهانگیر عالم مدیر بعثه حج بنگلادش با حضور در در محل بعثه جمهوری اسلامی ایران در مدینه با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر با ابراز خرسندی از حضور این هیات در بعثه مقام معظم رهبری، ارتباطات در حج را بسیار مبارک و پر برکت دانست و دلیل آنرا هم آشنایی هرچه بیشتر مسلمانان در اقصی نقاط دنیا با یکدیگر دانست.

وی با اشاره به امکاناتی که مسلمانان و کشورهایی اسلامی با هم دارند، گفت: مسلمانان همانطور که با خدا پیمان می بندند که در خدمت دستورات الهی باشند، با هم نیز هم پیمان می شوند تا به یکدیگر کمک کنند و از تجربیات دیگر مسلمانان و دیگر کشورها بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه با بیان آیاتی از قرآن در برابری مسلمانان با هم تاکید کرد: باید از فرصت حج نهایت استفاده را ببریم تا از ظرفیت های اسلامی برخوردار شویم و بدون استفاده از فرصت زیبای فریضه حج، نمی توان به این مهم دست یافت.

وی ضمن اشاره به فوایدی که همکاری کشورها و ملت های اسلامی در پی خواهد داشت، اظهارداشت: ما تجربیات موفقی در زمینه برگزاری حج داریم و اگر این ارتباطات برقرار شود، می توانیم این اندوخته ها را در اختیار دیگر کشورها و ملت ها هم قرار دهیم.

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: باید دست به دست هم دهیم تا عزت و عظمت اسلامی را در عالم متجلی سازیم.

در این دیدار، حجت الاسلام قاضی عسکر با دعوت از هیات بنگلادشی برای دیدار از آشپزخانه های متمرکز جمهوری اسلامی ایران و همچنین بیمارستان و مرکز پزشکی هلال احمر، آمادگی خود را برای انتقال تجربیات بعثه حج جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مورد استقبال هیات بنگلادشی قرار گرفت.

دیدار قاریان کاروان نور با نماینده ولی فقیه

قاریان کاروان نور بعثه مقام معظم رهبری با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند.

در این دیدار که با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان آغاز شد، حجت الاسلام قاضی عسکر با ابراز رضایت از تحولات رخ داده در حوره قرائت قرآن و حضور قاریان در سرزمین وحی، برکات ناشی از این اقدام را ستود و خواستار تلاش برای استمرار و ادامه آن شد.

سرپرست حجاج ایرانی  برنامه های محافل انس و معرفت را باعث ایجاد تحول در برنامه های دینی و معرفتی حجاج عنوان کرد و حضور در مسجد شیعیان و انجام برنامه های قرائت قرآن و تواشیح را باعث ایجاد دلگرمی و انس و الفت بیشتر بین مسلمان دانست.

نماینده ولی فقیه در حج کاهش سهمیه حجاج را باعث ایجاد تنگناها و مضیقه های جدی در بخش های مختلف بعثه دانست اما خاطرنشان کرد که باید این کاستی ها به بهترین نحو پوشش داده شود.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به تنوع در کارها و فعالیت های هیات قرآنی از آنان خواست تا به طور جدی به فکر ایجاد ظرفیت های جدید در زمینه های قرآنی در موسم حج باشند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به چاپ قرآن نفیس برای حجاج ایرانی به گونه های مختلف و اهدا به ایشان، خواستار ادامه و استمرار این فرهنگ شد.

در ابتدای این دیدار، استاد اکبر حشمتی مسوول کاروان نور بعثه مقام معظم رهبری با ارائه گزارش کاری از برنامه های انجام گرفته در مدت حضور در مدینه منوره، با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۴۰ برنامه توسط قاریان و حافظان قرآن کریم و گروه تواشیح این کاروان انجام گرفته، پیشنهاد کرد تا برنامه ریزی های لازم برای تهیه بسته های فرهنگی از قرائت و جزء خوانی قاریان و حاملان کلام وحی صورت گیرد که مورد موافقت حجت الاسلام قاضی عسکر قرار گرفت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.