باید به جای هر شهید جهاد علمی ۱۰ دانشمند جایگزین کنیم

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: گسترش روحیه جهادی در دانشگاه‌ها از اهداف کنگره شهدای جهاد علمی است و ما باید به جای هر شهید، ۱۰ دانشمند در عرصه پیشرفت علم و تکنولوژی، جایگزین کنیم.

سردار سهراب صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، درباره برنامه‌های این سازمان اظهار داشت: برنامه‌های سازمان بسیج اساتید عمدتاً در رابطه با دانشگاه‌ها برای کمک‌کردن به اولیای امور در جهت تحقق دانشگاه اسلامی بوده که دو بحث عمده در این باره، تقویت نیروی کارآمد و تحول در عمل است.

وی افزود: در این دو زمینه، حرکت‌هایی را شروع کرده و به متولیان امر در وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک می کنیم تا به فضل خدا تحقق دانشگاه اسلامی، زودتر انجام شود.

سردار صلاحی با اشاره به اینکه برای تبدیل ایران اسلامی به یک قطب علمی بین المللی و برای استقرار تمدن نوین اسلامی، باید دانشگاه اسلامی محقق شود، تصریح کرد: برای این کار باید علوم و بخصوص علوم انسانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی باشد، حتی امروز مبانی نظری علوم انسانی غربی در جهان غرب نیز مورد چالش‌های بسیار جدی قرار گرفت و نقدهای بسیار خوبی در خود غرب نسبت به این مبانی صورت می‌گیرد، لذا این مسئله از مشکلات عمده بشر است که نقشه راه و مهندسی هرجامعه ای در دست علوم انسانی است و اگر علوم انسانی از دامان فلسفه و جهان بینی اسلامی جدا شود به سوی سلطه و مشکلات جهان امروز می رود.

رئیس کنگره شهدای جهاد علمی با بیان تأثیرات این کنگره در اجرای اهداف دانشگاه اسلامی گفت: کنگره شهدای جهاد علمی برای تجلیل از شهدا و خانواده عزیز آنها و کمک به گسترش روحیه جهادی در دانشگاه‌ها در بهمن ماه امسال برگزار می شود، لذا با توجه اینکه دانشمندان هسته ای ما در کشورمان آموزش دیده و تربیت شده بودند و توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که در صدد قطع یا کند‌کردن چرخه پیشرفت ایران بودند، به درجه رفیع شهادت رسیدند، ما باید تلاش کنیم تا به جای هر شهید، ۱۰ دانشمند جایگزین کنیم و کنگره شهدای جهاد علمی، بزرگداشتی برای کمک‌کردن به ادامه این راه است.

وی افزود: انشاء الله به فضل خدا به جای هر کدام از شهدایی مانند شهریاری و علی محمدی، ۱۰ تای از آنها در دانشگاه‌های کشور و عرصه پیشرفت علم و تکنولوژی، ظهور می‌یابد و الحمدالله حرکت علمی مستقلانه کشور آغاز شده و با ترور چند‌تن از دانشمندان ما از بین‌نمی رود.

سردار صلاحی اظهار داشت: همانطور که در دوران دفاع مقدس دیده شد، هرچه دشمن بیشتر فشار می‌آورد این ملت با توان بیشتری از خود دفاع می کرد لذا در عرصه جهاد علمی نیز باید این چراغ را روشن نگه داریم و به گسترش این روحیه جهادی بپردازیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.