باید تعرفه واردات تلفن همراه کاهش یابد

۲۷م دیماه ، موبنا- به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران بازار تلفن همراه همزمان با اجرای طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق و فاقد شبنم، تعرفه واردات این کالای ارتباطی باید کاهش یابد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تهران با اشاره به طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق از سطح بازار تلفن‌همراه اظهار داشت: همزمان با اجرای این طرح باید واردات قانونی این کالای ارتباطی به کشور افزایش یابد که لازمه این امر نیز کاهش تعرفه واردات این کالای ارتباطی و دیجیتالی است.

“ابراهیم درستی” افزود: همزمان با اجرای طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق و فاقد طرح شبنم، ظرفیت گوشی‌های بازار را کاهش می‌دهد و به دنبال آن نیاز به واردات گوشی افزایش می‌یابد.

وی افزود: شرایط فعلی بازار تلفن همراه به نفع قاچاقچیان است چرا که این گروه بدون پرداخت تعرفه،عوارض گمرکی و همچنین هزینه‌های جانبی به فعالیت در این زمینه می‌پردازند.

درستی با اشاره به تعرفه فعلی واردات موبایل در کشور تصریح کرد: تعرفه این کالای تنها ۱۰ درصد نیست چرا که در کنار ۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین دو درصد از سود بازرگانی، این تعرفه به ۱۷ درصد می‌رسد که این با این وجود بازهم زمینه فعالیت در واردات گوشی تلفن همراه به نفع قاچاقچیان است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تهران با اشاره به اینکه بخش اعظم بازار تلفن همراه در اختیار واردکنندگان قانونی است، گفت: کمتر از ۳۰ درصد از سهم بازار تلفن همراه کشور به واردکنندگان قانونی اختصاص دارد که با توجه به این موضوع مسوولان باید برای پررنگ تر کردن فعالیت واردکنندگان قانونی تعرفه این وسیله را صفر کنند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.