باید چهره واقعی ایران را جامعه جهانی نشان دهیم/صهیونیست‌ها آگاهند که از سوی ایران رسمیت ندارند

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با تاکید بر اینکه ایران از مواضع اصلی خود در قبال صهیونیست‌ها تحت هیچ شرایطی عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: دولت‌های غربی به این نتیجه رسیدند که سیاست‌هایشان در قبال ایران آنان را به سمت بحران‌های داخلی برده است.

علی مرتضویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه رژیم صهیونیست به خوبی می‌داند که از سوی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نمی‌شود، لذا هرگونه صحبت از مذاکره از سوی آنان به عنوان یک تاکتیک تلقی می‌شود، اظهارداشت: ایران به خوبی این مسئله را دریافته که در برابر جریاناتی در جهان قرار دارد که همواره به دنبال محدود کردن فضا برای جمهوری اسلامی می باشند. 

وی با تاکید بر اینکه ایران از مواضع اصلی خود در قبال صهیونیست‌ها تحت هیچ شرایطی عقب نشینی نخواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه در سال‌های قبل از سوی رسانه‌های صهیونیستی سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت گرفته تا چهره غیرواقعی از ایران در عرصه بین‌الملل به نمایش گذاشته شود، لذا مسئله اصلی این است که کشورمان تلاش کند حسن نیت خود را بیش از پیش به جامعه جهانی نشان دهد.  

وی ادامه داد: اگر ایران در این اقدام موفق شود، قطعا تمام کشورهای دنیا راغب می‌شوند که با ایران ارتباط برقرار کنند، چرا که ایران قلب استراتژیک قلب استراتژیک آسیا و شاید هم جهان است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تمام قدرت‌های حال حاضر جهان به این نتیجه رسیده است که ارتباط با جمهوری اسلامی به نفع خودشان می باشند همانطور که شاهدیم ۵ قدرت دنیا حاضر شده‌اند که با ایران برسر میز مذاکره بنشینند و این سبب بر قدرتمندی ایران است. 

وی به سیاست‌های کشورمان اشاره و بیان کرد: ایران سیاستی مستقل و ملی دارد پس در چارچوب این سیاست‌ها است که باید سرمایه‌گذاری‌های ویژه انجام دهیم تا چهره واقعی کشورمان را بیش از پیش به جامعه جهانی نشان دهیم.  
 
مرتضویان با بیان اینکه شرایط بین المللی خوبی در دولت یازدهم فراهم شده، تصریح کرد: دولت‌های غربی به این نتیجه رسیدند که سیاست‌هایشان در قبال ایران آنان را به سمت بحران‌های داخلی برده است.
 
وی ادامه داد: این کشورها برای بقاء و کنترل خود ناگزیرند با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند.
 
عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که به سادگی از اصول خود دست بر نمی‌دارد و همواره در چارچوب این اصول و با پشتوانه میراث بزرگ انقلاب اسلامی با کشورهای دیگر همکاری و تعامل می‌کند.
 
مرتضویان تصریح کرد: دیگر زمان آن رسیده که با کشورهای دنیا ارتباطات قبلی خود را قوی‌تر کنیم و به این اعتماد نفس رسیدیم که می‌توانیم با کشورهای دنیا به پای یک میز مذاکره بنشینیم.
 
وی به دولت‌های قبل اشاره و بیان کرد: امروزه قدرت‌های بزرگ متوجه شدند که اگر تحریم‌ها علیه ایران ادامه یابد، جمهوری اسلامی با یک مدیریت تازه نیازهای خود را به حداقل می‌رساند.
 
عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رویکرد تازه دولت اظهار داشت: اگر دولت یازدهم از اشخاص مناسب در روابط با کشورهای دیگر استفاده کند، قطعا در روابط بین الملل موفق‌تر از پیش گام بر می‌دارد.
 
مرتضویان به مشکل عدیده ایران با رژیم صهیونیستی اشاره و گفت: اساس کار رژیم صهیونیستی قانونی نبوده و متکی به هنجارهای بین المللی است و حتی مردم سرزمین‌های اشغالی نیز این حکومت را به رسمیت نمی‌شناسند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی سالیان متمادی است که سرزمین‌های بسیاری را غصب کرده و حتی حاضر نشده با صراحت با این کشورها مذاکره کند، پس هیچگاه ایران این رژیم غیرقانونی را به رسمیت نمی‌شناسد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.