بایدن در نظرسنجی سی ان ان هم پیشتاز شد/ ترامپ: همین آمار را برای هیلاری هم دادند

نتایج نظرسنجی سی ان ان مبنی بر پیشتازی جو بایدن خشم ترامپ علیه این شبکه خبری را موجب شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، این نظرسنجی نشان داد اگر انتخابات همین امروز برگزار شود  ۵۵ درصد رای دهندگان به جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری و ۴۱ درصد به ترامپ رای خواهند داد. 

براساس این نظرسنجی همچنین تنها ۳۸ درصد از شرکت کنندگان از عملکرد ترامپ در جایگاه رئیس جمهور حمایت کردند که نسبت به ماه گذشته ۷ رتبه کاهش داشته است. براین اساس ۵۷ درصد گفتند که از عملکرد ترامپ راضی نیستند.

میزان حمایتها از ترامپ در این نظرسنجی سی ان ان کمترین میزان از ژانویه ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.

به علاوه این نظرسنجی نشان داده که از هر ۱۰ آمریکایی ۶ نفر از عملکرد ترامپ در مسائل نژادی رضایت ندارند ۶۵ درصد گفته‌اند که پاسخ رئیس جمهور به اعتراضات پس از قتل فلوید بدست پلیس بیشتر مخرب بوده تا مفید.

نظرسنجی سی ان ان همچنین نشان داد که اکثریت آمریکایی‌ها (۸۴ درصد) معتقدند اعتراضات به تبعیض نژادی و خشونت پلیس موجه است. نزدیک به ۷۰ درصد گفته‌اند که خشونت رخ داده موجه نبوده و تنها ۲۷ درصد آن را موجه دانسته‌اند. اکثر آمریکایی‌ها تبعیض نژادی را مسئله بزرگ امروز در کشورشان دانستند و گفتند که سیستم قضایی در آمریکا به نفع سفیدپوستان عمل می‌کند. از هر ۱۰ آمریکایی ۸ تن گفتند که اعتراضات صلح آمیز در سراسر کشور پس از مرگ جورج فلوید موجه بوده است. آمریکایی‌ها اکنون مسائل نژادی را به اندازه مسائل اقتصادی و بهداشتی در کمپین‌های ریاست‌جمهوری مهم می‌دانند.

اما دونالد ترامپ بلافاصله پس از انتشار این  نظرسنجی باردیگر به انتقاد از سی ان ان پرداخت و در توئیتی نوشت: جعلی همچون گزارش‌هایشان.

ترامپ نوشت که نظرسنجی سی ان ان در سال ۲۰۱۶ هم نشان داد که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها با همین آمار مشابه جلوتر از او است اما در نهایت او بوده که پیروز انتخابات شده است.  

او نوشت: آمار سی ان ان جعلی است همچون گزارش‌هایش. همان تعداد مقابل هیلاری، دموکرات‌ها آمریکا را نابود می‌کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.