باید از فرهنگ و تاریخ ایران بسیار بیاموزیم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

برگزیده ی جشنواره بین المللی فارابی در بخش اثرات خارجی:

به عنوان اروپایی باید از فرهنگ و تاریخ ایران بسیار بیاموزیم و این آموزه ها در درک فرهنگ ،دیدگاه ها ، رویکردها و روش های علمی خودمان iبه ما کمک خواهد نمود.

به گزارش تفسیری خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛پاتریک رینگنبرگ برگزیده ششمین جشنواره بین المللی فارابی در بخش اثرات خارجی صبح امروز طی سخنرانی در سالن همایش های برج میلاد گفت:اسلام شناسی و ایران شناسی در عصر ساخته علوم انسانی غرب است اما انها منحصر iبه غرب نمی باش iبه طور خاص از آنجایی که این علوم سعی در کاوش، توصیف و درک پیچیدگی های تمدن های اسلامی و ایرانی دارند iبه جهان شمولی مرتبط است و منظور از جهان شمولی نه تنها اسلام شناسی و ایران شناسی مرتبط با مسلمان و غیر مسلمانان و ایرانیان و غیر ایرانیان است بلکه مطالعه عمیق یک دین با یک تمدن است که می تواند درک iبهتری از شرایط انسانی و تاریخی مان iبه ما بدهد.

وی افزود: ما باید قلمروهای تازه را مورد کاوش قرار دهیم تا نقشه های تازه ترسیم کنیم اما حوزه های مطالعاتی ما اغلب بیش از حد تخصصی شده اند و ما نیازمند مطالعات میان رشته ای هستیم در حالی که هر رشته دانشگاهی باید در چارچوب مرزهای خود باقی بماند.

وی تصریح نمود: اسلامی شناسی وایران شناسی در وقت حال بسیار حائز اهمیت است چرا که در دنیای پر از تضاد و تنش امروز آنها می توانند iبه درک iبهتری میان تمدن ها کمک نمایند.

جستجوی دانش و برقراری گفتگو با دیگران از شئون اسلام است و iبه همین سبب اسلام شناسی و ایران شناسی باید انسان گرایی و آگاهی از مسئولیت های ان را iبه عنوان موجود بشری اکنون و اینجا در ما تقویت کند.

وی افزود: ما iبه عنوان اروپایی از فرهنگ و تاریخ ایران بسیار بیاموزیم و این آموزه ها در درک فرهنگ، دیدگاه ها، رویکردها و روش های علمی خودمان iبه ما کمک خواهد نمود.

وی تصریح نمود: اعتقاد iبه قدرت کلمه، کلام و شعر از ویژگی های فرهنگ ایرانی است و iبه راستی با قدرت نوشتن و سخن گفتن می توانیم جهانی بسازیم که iبه دانش زندگی بخشد و خاطره ی قبل را زنده نگه دارد.

چنانچه ایرانیان توانسته اند این کار را انجام دهند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.