باید با خط و هنر اسلامی برای جذب جوانان به دین استفاده کنیم

به گزارش ایرنا، ‘فرید عبدالرحیم‌علی’ روز جمعه در نشست خبری میهمانان، داوران و اساتید خارجی دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی قزوین افزود: معرفی هنر اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری دوسالانه بین المللی خوشنویسی قزوین است که امیدواریم در دوره های بعدی نیز از رونق خوب و مناسبی برخوردار باشد.

وی با اظهار رضایت از سطح کیفی دوسالانه بین المللی خوشنویسی قزوین، خاطرنشان کرد: این همایش هنر خوشنویسی نسبت به سایر برنامه ها در کشورهای مختلف که مشاهده کرده ام به نسبت از ارزش و کیفیت بیشتری برخوردار بود.

این داور دوسالانه بین المللی خوشنویسی قزوین ادامه داد: در این دوسالانه شاهد تنوع زیادی در بخش نستعلیق بودیم که البته این تنوع در بخش های ثلث و نسخ وجود نداشت.

عبدالرحیم علی با بیان اینکه می توان با جمع آوری آثار دومین دوسالانه خوشنویسی بین المللی آن را در قالب یک کتاب منتشر و به دیگر کشورهای اسلامی نیز توزیع کرد، افزود: این مهم موجب معرفی آثار و آشنایی بیشتر هنرمندان اسلامی با یکدیگر می شود.

وی با تمجید از مسوولان برگزاری دوسالانه خوشنویسی برای انتخاب قزوین و سرای تاریخی سعد السطنه به عنوان محل برگزاری این رویداد هنری، خاطرنشان کرد: قزوین سابقه غنی و درخشانی در خوشنویسی دارد و برگزاری این رویداد هنری در این شهر جای خوشحالی دارد.

رییس مرکز متون و هنرهای اسلامی کویت با تاکید بر تلاش برای به کارگیری از تمامی ظرفیت ها به منظور ترویج هنرهای اسلامی از جمله خوشنویسی، پیشنهاد داد تا برای رونق و توسعه هر چه بیشتر برنامه های هنری مانند دوسالانه خوشنویسی برنامه بازدید و تورهای دانشجویی از کشورهایی مختلف از این رویداد مورد توجه مسوولان برگزاری دوسالانه قرار بگیرد.

عبدالرحیم علی همچنین در حاشیه مسابقه حضوری خوشنویسی (بداهه نویسی) و ورک شاپ با موضوع بصیرت و بیداری اسلامی درباره احساس خود از حضور در دوسالانه بین المللی خوشنویسی قزوین گفت: از این همه هنر و ذوق و مردمی که احساس کردم در قلب من جای دارند، احساس شگفتی کردم.

وی با بیان اینکه در برگزاری چنین برنامه هایی هدف اصلی معرفی و رونق هنرهای اسلامی است، اظهار امیدواری کرد، تا مرکز هنرهای اسلامی کویت ارتباط تنگاتنگ و بیشتری را با هنرمندان این حوزه در جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

دومین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری مووسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و انجمن خوشنویسان ایران از ۲۳ اردیبهشت در سرای سعدالسلطنه قزوین در حال برگزاری است.

۷۳۹۲/۶۱۶/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۵۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.