باید به عقل وزرای دولت شک کرد، اگر…

۱۲م دیماه ،

در این مصوبه اختیارات ناشی از قانون اساسی که برای وزیران تعریف شده و اختیاراتی که برای هیات وزیران در قوانین مختلف شناخته شده است، همه را یکجا به یک فرد می‌دهند تا او هر کس را خواست رسمی، پیمانی و یا جابه جا کند.

خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دربارهٔ مصوبه اخیر دولت مبنی بر دادن اختیار تام به معاون اجرایی رئیس‌جمهور برای استخدام بی قید و شرط ۱۵۰۰ نفر افزود: در مقدمه این مصوبه نوشته شده، همه معاونان رئیس‌جمهور و وزیران دسته جمعی آن را پیشنهاد کرده و همگی آن را تائید کرده‌اند! این امر بی‌سابقه در مقدمه آن نوشته شده است. اگر چنین چیزی باشد باید در عقل وزرا شک کرد و دربارهٔ تعهدشان نسبت به قانون اساسی تردید داشت.

احمد توکلی افزود: در این مصوبه اختیارات ناشی از قانون اساسی که برای وزیران تعریف شده و اختیاراتی که برای هیات وزیران در قوانین مختلف شناخته شده است، همه را یکجا به یک فرد می‌دهند تا او هر کس را خواست رسمی، پیمانی و یا جابه جا کند و ۱۵۰۰ نفر را به هر طریقی که صلاح دید استخدام نماید.

وی عجیب‌ترین قسمت این مصوبه هیات دولت را بند ۶ آن خواند و ادامه داد: در این بند حتی برای پست‌های حاکمیتی، کلیدی و مدیریتی، این فرد که آقای بقایی باشد می‌تواند بدون نیاز به آزمون، بدون نیاز به تایید، موافقت، تصویب و تایید و یا ابلاغ از سوی هر وزیر و مقامی‌و بدون نیاز به شرایط، شخصا تصمیم بگیرد و هر شخصی را در پست‌های کلیدی، حاکمیتی و حساس بگذارد. رئیس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: بنده از رئیس مجلس به جد می‌خواهم که هر چه سریعتر جلوی این کار را که به معنای بر هم زدن همه نظامات مدیریتی عالم است، بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: شنیده ام در بخشنامه‌ای متعاقب مصوبه دادن اختیار تام به معاون اجرایی رئیس‌جمهور برای جذب ۱۵۰۰ نفر و تبدیل وضعیت کارکنان نهاد ریاست جمهوری و واحدهای وابسته، بخشنامه‌ای صادر شده است که اختیارات مشابهی به استانداران و وزیران می‌دهد. توکلی اضافه کرد: گویا رئیس جمهور می‌خواهد در این ۶-۵ ماه آخر دولت همه نظامات اداری کشور را بر هم بریزد و سرزمین سوخته تحویل بدهد. وی با اشاره به پیشنهاد اخیر برای تغییر مبنای قیمت‌گذاری طلا و سکه گفت: یک کار عجیب و غریب دیگری که طی این روزها انجام گرفته، تغییر مبنای قیمت‌گذاری طلا و سکه است که بنده نمی‌فهمم منطق این کار چیست؛ جز اینکه ناامنی و عدم اطمینان را در بازار تشدید می‌کند، سبب قاچاق طلا می‌شود وهزاران میلیارد ثروت را جابجا می‌کند.

توکلی عنوان کرد: وقتی یک شبه تصمیم گرفته می‌شود که مبنای قیمت‌گذاری طلا تغییر یافته و حدود ۳۰‌درصد کاهش پیدا کند معنی اش این است که هزاران میلیارد تومان ثروت از کسانی که سکه دارند و اغلب آنها مردم عادی می باشند جابه جا می‌شود. با این تصمیم ثروت از مردم سلب شده و یک عده‌ای که نمی‌دانیم چه کسانی می باشند سکه و طلا می‌خرند. احتمالا در آینده دوباره تصمیم می‌گیرند که قیمت سکه را آزاد کنند و این سبب می‌شود هزاران میلیارد تومان ثروت جابه جا شود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: آدم دلش نمی‌خواهد باور کند که عده‌ای مصمم می باشند کشور را به هزینه‌های سنگین دچار کنند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.