باید در برابر دسیسه‌های تفرقه‌افکنانه هوشیار بود

۲۲ آبان ،

جلیلی در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق:

هیاتی از اقلیم کردستان عراق به ریاست نیچروان بارزانی، صبح امروز (دوشنبه) با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص مناسبات فیمابین گفتگو کردند.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در این دیدار سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه مرزهای ایران و عراق مرزهای صلح، دوستی و پیشرفت است، وجود اصول، راهبردها، فرصت‌ها و تهدیدهای مشترک را سبب تعمیق و گسترش ظرفیت‌های دوستی و همکاری‌ها دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ظرفیت‌های بالای انسانی و طبیعی در عراق به ویژه اقلیم کردستان بر ضرورت پیشرفت و توسعه و جبران رنج‌هایی که مردم در دوران صدام دیده‌اند تاکید کرد و افزود: نباید اجازه داد مسائل جزئی و حاشیه‌ای مانع پیشبرد راهبردهای کلان شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با بیان اینکه امنیت لازمه هرگونه پیشرفت و توسعه است بر لزوم هوشیاری در برابر بعضی دسیسه‌ها برای ایجاد تفرقه و گسترش ناامنی در منطقه اخطار داد.

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز با اشاره به حمایت‌های جدی جمهوری اسلامی ایران از مردم این منطقه در شرایط سخت اظهار داشت: روابط ایران با عراق در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه اقتصادی رو به رشد است و حجم مبادلات اقتصادی ایران فقط با اقلیم کردستان به بیش از هشت میلیارد دلار بالغ شده است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.