باید سالانه ۱۰۰ هزار هکتار به فضای سبز کشوراضافه کنیم

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید سالانه ۱۰۰ هزارهکتار به فضای سبزمان اضافه کنیم و همه سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز دراین زمینه فعال باشند.

باید سالانه 100 هزار هکتار به فضای سبز کشوراضافه کنیم

به گزارش ممتاز نیوز، محمد حسن نامی در آیین کاشت نهال در شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ  و بهره برداری از ۹۷۵ طرح منابع طبیعی سراسر کشور که با مرکزیت البرز به صورت وبیناری برگزار شد، تصریح کرد: برخی خسارت‎های پنهان چون از دست دادن خاک در کشوروجود دارد. زمین‌هایی که شیب بالای ۱۵ درجه دارند، خاک زیادی در مواقع سیل از دست می‌دهند. برای جایگزین شدن خاک زمان بسیار زیادی لازم است، از طرفی سدها با جابجا شدن خاک پر می‌شوند که این موضوع باعث افزایش هزینه‌ها و از دست دادن آب می‌شود. بنابراین از وظایف مهم منابع طبیعی آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

وی افزود: گرم شدن هوا یکی دیگر از بحران‌هایی است که در کشور ما به سرعت اتفاق می‌افتد بنابراین باید منابع طبیعی را توسعه دهیم تا هم از بحران‌ها جلوگیری کند هم به حفظ اعتدال دما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه باید سالانه ۱۰۰ هزار هکتار به فضای سبزمان اضافه کنیم و همه سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز دراین زمینه فعال باشند، گفت: اگر بگویند اقتصاد مهمتراست یا محیط زیست می‌گویم محیط زیست، زیرا زیرساخت اقتصاد، محیط زیست است. رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع و کشت درختان مثمر تاکید دارند. ۱۲ میلیون اصله درخت در تهران داریم اگر نیمی از آن‌ها مثمر بودن بسیار پربرکت بود.

نامی تصریح کرد: درصد بودجه عمومی کشور برای مقابله با بحران طبیعی و سوانح است  که می‌توانیم از این منبع برای کمک استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.