باید عدالت در استفاده از امکانات صدا و سیما توسط کاندیداها رعایت شود

۲۸اردیبهشت،

آیت‌الله سید احمد خاتمی تاکید کرد که صدا و سیما باید در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد انتخابات عمل کند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،این عضو ارشد جامعه مدرسین با بیان این‌که صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران در همه انتخابات نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده از جمله در انتخابات ریاست جمهوری دهم نقش مهمی در تحقق حماسه مشارکت ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات داشته است، گفت: در حوادث پس از انتخابات از جمله در عرصه روشنگری فتنه نیز نقش قابل تقدیری داشت و انصاف اقتضا می‌کند از این حرکت صدا وسیما تقدیر و تشکر شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز با توجه به درپیش بودن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این انتظار از صدا و سیما می‌رود که معیارهای مورد نظر مقام معظم رهبری در مورد اصول رقابت انتخاباتی را به صورت دقیق برای مردم و کاندیداها تبیین کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها معیارهایی را برای انتخابات چه درعرصه ایجابی و چه در عرصه سلبی بیان کرده‌اند، گفت: در عرصه ایجابی رقابت‌های انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی ایران باید براساس اخلاق باشد و کاندیداها و طرفدارانشان به قانون اساسی و خط امام و رهبری پایبند باشند.

وی ادامه داد : کاندیداها باید با دشمنان نشان‌دار این کشور مرز داشته باشند، در میدان سیاست صادقانه عمل کنند و امنیت ملی را مورد توجه قرار دهند. انتخابات باید محلی برای ناامیدی دشمنان باشد و کسانی که در این عرصه حضور پیدا می‌کنند، شیفته خدمت باشند و نه تشنه قدرت. انصاف را رعایت کنند و باغ سبزی که نمی‌تواند از عهده آن برآیند را به مردم وعده ندهند و آن چه را که می‌توانندانجام دهند به مردم وعده دهند.

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که این‌ها بایدهایی است که صدا و سیما براساس بیانات رهبری باید در آستانه انتخابات بر آن تاکید کنند، به نباید‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: آنها نباید چهره کشور را تخریب کنند و به گونه‌ای وانمود کنند که همه چیز خراب است و آنها منجی می باشند.

این عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این‌که کاندیداها در این عرصه نباید به گونه‌ای عمل کنند که تداعی‌گر این موضوع باشد که هدف برای آنها وسیله را توجیه می‌کند، گفت: آنها باید از تخریب دیگر نامزدها اجتناب کرده و اختلاف‌نظر را تبدیل به تفرقه و نزاع نکنند و از دادن وعده‌های خلاف قانون اجتناب کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که کاندیداها نباید در تبلیغات خود از بیت‌المال استفاده کرده و همچنین در تبلیغاتات اسراف کنند، گفت:‌ آنها نباید به انتخابات به عنوان ابزاری برای قدرت‌طلبی نگاه کنند، از مکر و فریب باید دوری کنند و انتخابات را با این گونه‌ فضاسازی‌ها آلوده نکنند و به نتیجه انتخابات هر آن چه که باشد احترام بگذارند.

خاتمی ادامه داد: این معیارهایی است که مقام معظم رهبری طی این سال‌ها بر آن تاکید داشتند و طی روزهای قبل نیز بر آن تاکید کردند. بنابراین از صدا و سیما انتظار می‌رود که فرهنگ انتخابات پرشور را بیان کند، معیارهای انتخاب اصلح را تبیین کرده و بر رعایت فضای اخلاق انتخاباتی بدمد.

این عضو جامعه مدرسین در پایان گغت : عدالت در استفاده از امکانات این رسانه از سوی کاندیداها جهت تبیین برنامه‌هایشان باید رعایت شود و تلاش همگانی می‌بایست در راستای پرشور شدن هرچه بیشتر انتخابات باشد و این مسئله دارای اولویت است/ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.