باید فضای اقتصادی کشور مردمی شود/ لزوم اجرای صحیح اصل ۴۴

محمدرضا پور ابراهیمی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب گفت : ما همانند دوران دفاع مقدس که درگیر جنگ نظامی بودیم و مقاومت را به عنوان یک هدف ، برای رسیدن به آرمانهای انقلاب پیگیری می کردیم ، امروز هم در مواجهه با دشمنان باید به دانیم که دشمنان با تمام وجود آمده اند تا با ایجاد اخلال در اقتصاد جمهوری اسلامی اجازه ندهند انقلاب به اهداف خود برسد و ما باید با درک شرایط موجود و اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی کنیم .

وی با تشریح محورهای مختلف اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه بیشتر به فعالان بخش خصوصی ، افزود: یکی از محورهای حرکت اقتصاد مقاومتی این است که همانطور که جنگ تحمیلی تبدیل به عرصه حضور مردم شد، ماهم باید در این هجمه دشمن و جنگ اقتصادی ، فضای مقابله را فراتر از ارکان و قوای نظام تلقی کنیم .

نماینده کرمان در مجلس با تاکید براینکه باید فضای اقتصادی کشور مردمی شود گفت : باید مردم را از شرایطی که دشمنان برای جمهوری اسلامی به وجود آورده اند آگاه کرد. با این نگاه باید فضای جدیدی را ایجاد کنیم تا مردم از شدت و نحوه اقدامات استکبار جهانی علیه کشورمان اطلاع داشته باشند. این امر کمک می کند که اقشار جامعه با ذهنی بازتر با مشکلات مواجهه شوند. البته بی تدبیری هایی ممکن است خواسته یا ناخواسته صورت بگیرد که به دشمن کمک کند که این اتفاق ابدا قابل قبول نیست.

پورابراهیمی در ادامه اظهار کرد: قطعا و مسلما دولت باید در ابتدا برخی از کاستی ها و بی تدبیری ها را سامان بدهد . این موضوع در کنار آگاهی مردم امری ضروری است. مردم باید آگاهی لازم را داشته باشند که چقدر از مشکلات بی تدبیری برخی از مسئولان است و چقدر آن متوجه دشمنان است.

وی با انتقاد از نحوه اجرای برخی از قوانین از جمله اصل ۴۴ قانون اساسی، خاطر نشان کرد: بخش خصوصی باید به معنای واقعی در صحنه اقتصادی کشور حضور داشته باشد .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.