با آکادمی موسیقی ایران بیشتر آشنا شوید!

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

بالاخره پس از صحبت‌های فراوانی که در محافل هنری مبنی برساخت یک آکادمی موسیقی ایرانی مطرح می‌شد و همچنین به دنبال استقبالی که مخاطبان از برنامه‌های استعدادیابی موسیقی در شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای داشتند، تلویزیون ایران هم تصمیم گرفت یک شوی استعدادیابی برای پیدا کردن خوانندگان بااستعداد و جوان در شبکه‌ی سوم راه بیندازد.

برنامه‌ی «۳دا»‌‌ همان برنامه‌ای است که به سفارش گروه تفریحات و سرگرمی شبکه‌ی سوم تولید خواهد شد، فرشید محمودی تهیه‌کننده‌ی برنامه است و اجرای آن را هم محمد سلیمی برعهده دارد. محمودی که تا کنون دربارهٔ‌ی این برنامه با هیچ‌رسانه‌ای گفت‌وگو نکرده، برای اولین بار در گپی کوتاه با «صبا» دربارهٔ‌ی فرم برنامه‌ی«۳دا» گفت: «این برنامه‌ای است که به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت و از آنجایی که هنوز زمان دقیق پخش آن مشخص نیست نمی‌توانم تاریخ معینی به شما اعلام کنم. داستان از این قرار است که مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما، خواننده‌هایی را که مطرح نیستند اما با موسیقی آشنایی دارند و صدایی برای خواندن دارند، انتخاب و به ما معرفی کرده است. ما یک آزمون اولیه داریم که شرکت‌کنندگان در مقابل چند خواننده‌ی مشهور، تست صدا می‌دهند و بعد از آن، مرحله‌ی نظرسنجی مردمی آغاز می‌شود. شرکت‌کنندگان هرهفته به استودیو می‌آیند و تیتراژ برنامه‌ها و سریال‌های شبکه‌ی سوم را بازخوانی می‌کنند و در اصل تستی که می‌دهند از طریق خواندن تیتراژهاست».

محمودی می‌‌گوید: «برنامه‌ی «۳دا» قرار نیست هیچ شباهتی با آکادمی‌های موسیقی خارجی داشته باشد و شکل و مدلی نو از استعدادیابی است.»

او دراین‌باره توضیح می‌دهد: «ما می‌خواهیم شرکت‌کنندگانمان فقط تیتراژهای شبکه‌ی سوم را بخوانند و ازطرفی قرار نیست در این برنامه، چیزی به آنها آموزش داده شود. هرکس که احساس می‌کند، صدای خوبی برای خواندن دارد و با موسیقی آشناست، می‌تواند به واسطه‌ی فراخوانی که منتشر خواهیم کرد، در این آزمون مردمی شرکت کند. داوران ما مردم می باشند و آنها می‌توانند خواننده‌ی بر‌تر را مشخص کنند.»

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که «برای خواننده‌ی بر‌تر، چه برنامه‌ای در نظر گرفته شده است؟» پاسخ می‌دهد: «ما خواننده‌ی منتخب مردم را به حال خود‌‌ رها نمی‌کنیم و مدیران شبکه و سازمان قول داده‌اند تیتراژ یکی از برنامه‌های شبکه را او بخواند تا راهی برای او به دنیای حرفه‌ای موسیقی باز شود.» پیش از این، صحبت‌هایی برای حضور احسان علیخانی به عنوان مجری این برنامه‌ی موسیقی مطرح بود. محمودی، این شایعه را رد می‌کند و می‌گوید: «احسان از دوستان خوب ماست ولی ما از‌‌ همان ابتدا با محمد سلیمی برای اجرای این برنامه به توافق رسیده بودیم.»

 

منبع: شبکه ایران

موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.