با اراده قوی دستگاهها تهران به پاکترین شهر دنیا تبدیل می گردد

اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندارتهران گفت: استانداری به تنهایی نمی تواند برای کاهش آلودگی هوا کاری از پیش ببرد بلکه سازمان ها و نهاد های گوناگون باید وارد عمل شوند.

سید حسین هاشمی، استاندار تهران  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دربارهٔ  آلودگی هوای تهران گفت: آلودگی هوا  یک موضوع حاکمیتی است  و تنها  اقدامات استانداری برای کاهش آلودگی هوا مثمر ثمر نیست  بلکه  سازمان ها و نهاد های گوناگون از جمله دولت ، وزارت کشور،  استانداری ، شهرداری ها و سازمان حفاظت محیط زیست  باید وارد شوند تا  کار جمعی در سطح کلان انجام شود.
 به گفته هاشمی در کشور های بزرگ این هماهنگی با دستگاه های زیربط  انجام شده و آنها  موفق شده اند تا آلودگی هوا را کاهش دهند ،  به عنوان مثال: همان طور که قبل تر ذکر  شد تا  چندی پیش شهر مکزیکوسیتی  با جمعیتی  نزدیک به  ۱۰ میلیون  نفر یکی از آلوده ترین شهر دنیا  محسوب می شد اما هم اکنون به عنوان  یکی ازشهرها پاک  دنیا محسوب می گردد.
استاندار تهران با بیان اینکه  فقط تکرار صحبت ها می تواند مسئولان  را به فکر بیاندازد تا کمی نهاد ها با هم هماهنگ تر باشند، تاکید کرد: اگر ما هم اراده کنیم بالطبع استان تهران به یکی از  پاکترین شهرهای دنیا تبدیل می گردد./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.