با اطلاع آنکارا؛ ۲۰۰ عضو القاعده از مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه شدند

۲۰م آذر ،

منابع ترکیه‌ای از ورود ۲۰۰ تن از اعضای القاعده به سوریه از طریق مرزهای ترکیه پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه یورت ترکیه در خبری فاش کرد: اخیرا ۲۰۰ تن از اشخاص وابسته به القاعده و گروه‌های تندرو با تابعیت‌های مختلف از طریق مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه شده‌اند.

این روزنامه نوشت: این اشخاص روز هفتم ماه جاری میلادی با هواپیمای ترکیه‌ای به طور غیرقانونی و خارج از قوانین گمرکی ترکیه وارد فرودگاه شهر انتاکیه شده‌اند. اسامی این اشخاص و نیز ورود این هواپیما در فرودگاه انتاکیه ثبت نشده است.

روزنامه یورت همچنین به نقل از محمد علی ادیب اوغلو، یکی از اعضای حزب مخالف دولت مردم جمهوری‌خواه نوشت: هواپیمای مذکور متعلق به خطوط هوایی ترکیه بوده و با اطلاع مقام‌های آنکارا روز جمعه در فرودگاه انتاکیه فرود آمده است و سرنشینان آن به زبان عربی تکلم کرده و به القاعده وابستگی داشتند.

محمد علی ادیب اوغلو در ادامه تاکید کرد: به رغم ورود این هواپیما به شهر انتاکیه، هیچ مدرک رسمی که ثابت کند این هواپیما به ترکیه وارد شده وجود ندارد و این اشخاص که پس از ورود به شهر انطاکیه از طریق زمینی به مرزهای سوریه منتقل شدند، ساعت‌ها در سالن انتظار فرودگاه در انتظار انتقال به سوریه بودند.

وی همچنین تاکید کرد: این اقدام ترکیه در واقع سبب دیگری بر حمایت دولت ترکیه از اقدامات و جنایت‌های تروریست‌ها در سوریه است و نشان می‌دهد که دولت آنکارا سلاح‌های مورد نیاز گروه‌های مسلح سوری و اشخاص آنها را تامین می‌کند.

ادیب اوغلو در ادامه تاکید کرد که یادداشتی را به مقامات ترکیه در خصوص بازخواست مسوولان این اقدام نادرست ارائه کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.