با انتظارات مقام معظم رهبری فاصله داریم

جام جم آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای گسترش فضای آزاد اندیشی در دانشگاهها، تأکیدکرد: هنوز با آنچه که مقام معظم رهبری انتظار دارند فاصله داریم.

کامران دانشجو در دیدار با شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای گسترش فضای آزاد اندیشی در دانشگاهها با تاکید بر اینکه هنوز با آنچه که مقام معظم رهبری انتظار دارند فاصله داریم، اظهار داشت: تشکلها می توانند در این راستا نقش مهمی ایفا کنند.

وی ادامه داد: البته باید بدانیم برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی در حالت گذار است و به وضعیت پایدار نرسیده، ولی امیدواریم با همکاری مدیریت دانشگاهها و دیگر نهادهای مسئول، دانشجویان و تشکلهای دانشجویی به انتظار مقام معظم رهبری پاسخ داده شود.

دانشجو تصریح کرد: تشکلهای دانشجویی باید منویات مقام معظم رهبری را به صورت روشن و دقیق تبیین کنند، سپس در راستای اجرای این منویات تلاش کنند، زیرا عمل به منویات ولی فقیه وظیفه مشترک مسئولین آموزش عالی و تشکلهای دانشجویی است.

وی در ادامه با بیان اینکه گفتمان اسلامی شدن دانشگاهها جایگاه خود را پیدا کرده، درباره زمینه ساماندهی فضای حجاب و عفاف در دانشگاهها اظهار داشت: در زمینه ساماندهی فضای دانشگاه، تقویت حجاب و عفاف اقداماتی صورت گرفت، همچنین ۴۰۰ سرفصل درسی نیز منطبق بر آموزه های اسلامی بازنگری شد که در شورای تحول علوم انسانی وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است و به محض تصویب این شورا به دانشگاهها ابلاغ می شود.

دانشجو برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری و جذب نیمه متمرکز اعضای هیأت علمی دانشگاهها را از برنامه های مهم و محوری وزارت علوم در دو سال اخیر نام برد که در فضایی متفاوت از رویه ۸۰ ساله دانشگاهها صورت گرفت و به تدریج و با رفع مشکلات، اجرای فرآیند آن بهتر خواهد شد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.