با انرژی خورشیدی عکس بگیرید / راه اندازی غرفه عکاسی خورشیدی

۳۰م دیماه ،

با انرژی خورشیدی عکس بگیرید / راه اندازی غرفه عکاسی خورشیدی

با انرژی خورشیدی عکس بگیرید / راه اندازی غرفه عکاسی خورشیدی

نخستین غرفه عکاسی خودکار که تمام انرژی خود را از خورشید فراهم می کند در یکی از شهرهای بریتانیا آغاز به کار کرد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، غرفه عکاسی خودکار شهر سنت آستل واقع در شهر کورنول بریتانیا با هدف نزدیک شدن به آرمان شهر سبز و انجام اقدامات دوستدار محیط زیست راه اندازی شده است.

این اولین غرفه عکاسی خودکار در بریتانیا است که روز دوشنبه ۹ بهمن ماه در شهر سنت آستل افتتاح می گردد.

غرفه عکاسی خورشیدی توسط شرکت ” فوتو می” ساخته شده و به اتصال الکتریسیته خارجی نیازی ندارد و تمام انرژی آن را پنلهای خورشیدی فتو ولتائیک که روی سقف آن تعبیه شده، تأمین می کند.

این غرفه عکاسی هم عکسهای پرسنلی رسمی و هم عکسهای بامزه تهیه می کند.

غرفه عکاسی خودکار سبز اولین بار است که در بریتانیا فعال شده است و از تمام امکاناتی که انتظار می رود برخوردار است. کار کردن با آن ساده است و می توان با استفاده از آن عکسهایی برای پاسپورت و سایر کارتهای شناسایی و همچنین عکسهای بامزه و غیر جدی تهیه کرد، اما نکته مهم این است که گرفتن تمام این عکسها بدون استفاده از هرگونه انرژی زمینی صورت می گیرد.

انرژی نور خورشید که توسط این غرفه به انرژی برق تبدیل می گردد هر روز به ۵۰۰ وات می رسد و زمانی که کسی از غرفه استفاده نمی کند این انرژی در یک باطری ذخیره می گردد.

این غرفه عکاسی با هدف به حداقل رساندن انرژی مصرفی به کار می رود و با حسگرهای فشار همزمان با قدم گذاشتن اشخاص به داخل آن فعال می گردد. زمانی که کسی از آن استفاده نمی کند حالت خود را در وضعیت مصرف بهیه قرار می دهد.

فرانسوا آلوز دو فریتا مدیر بخش بازاریابی بین المللی شرکت “فوتو می”  اظهار داشت: با وجود پنلهای خورشیدی فتو ولتائیک روی سقف ، این غرفه از نظر تأمین انرژی در مرحله خود بی نیازی قرار دارد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.