با این ابزار همراه دیگر کسی غافلگیر نمی‌شود! / فیلم

محمود حاج‌زمان: اگر شما یک سرباز باشید که نسبت به وجود کمین در اطراف خود مشکوک هستید، احتمالا زمان زیادی برای هدر دادن ندارید و مطمئنا قادر نیستید تا هیچ بار اضافی و غیرضروری را حمل کنید. به همین دلیل است که بسیاری از فناوری‌های نظامی در دنیا به دنبال این هستند که تجهیزات نظامی را تا آنجا که می‌توانند کوچک کنند. هم اکنون نیز یک شرکت ساخت تجهیزات نظامی با ارائه رادار کوله‌پشتی خود پا به عرصه این رقابت نهاده است.
به گزارش پاپ‌ساینس، SpotterFC تنها ۲ کیلوگرم وزن دارد، ۱۰ وات انرژی مصرف می‌کند و همانند پشت سری صندلی یک اتومبیل کهنه قدیمی به نظر می‌رسد. اگر شبیخون‌زنان یا هر چیز دیگری وارد محدوده ۶۰۰هزار مترمربعی اطراف شما شوند، حتی در بدترین شرایط آب‌وهوایی هم این سیستم آن را ردیابی می‌کند. علاوه بر مزیت وزنی، این رادار بسیار ساده است. هیچ بخش متحرکی در M600C وجود ندارد و سازنده آن ادعا می‌کند که یک سرباز می‌تواند ظرف مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه کار کردن با آن را به طور کامل یاد بگیرد.

اگر شما زمانی در خطرناک‌ترین وضعیت قرار بگیرید، کیت رادار یک وسیله بسیار مفید خواهد بود. این کیت برای عمل کردن به دو دستگاه M600C نیاز دارد، زیرا هر مینی‌رادار تنها ۹۰ درجه را پوشش می‌دهد. این کیت می‌تواند با استفاده از یک تبلت اندرویدی به Google Earth، FalconView و یا RaptorX متصل شود و یافته رادار را روی نقشه تعقیب کند. این کیت همراه با یک تبلت، باتری، هاب شبکه، کابل‌های اتصال، کوله‌پشتی و سه‌پایه‌ای برای سرهم کردن این تجهیزات عرضه می‌شود. وزن کلی این تجهیزات با هم نیز کمتر از ۱۰ کیلوگرم است.
 

۵۳۲۷۵


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.