با این دستکش هوشمند زمان خرید به یک‌سوم کاهش می‌یابد

محبوبه عمیدی: بسیاری از ما برای صرفه‌جویی در زمان خرید از فروشگاه‌های بزرگ را انتخاب می‌کنیم؛ اما پیدا کردن تمام اقلام لیست بلندبالایی که هر چند وقت یکبار به همراه داریم از میان کالای بسیاری که قفسه‌ها را پر کرده‌اند کار ساده‌ای نیست. شاید طراحی یک دستکش که می‌تواند با افزایش شدت لرزش خود متناسب با نزدیک‌ شدن به کالای مورد نظر ما را به سمت آن راهنمایی کند، ایده خوبی برای سرعت بخشیدن به خرید در این فروشگاه‌ها باشد.

به گزارش گیزمگ، محققان مؤسسه فناوری هلسینکی و بخش انفورماتیک مؤسسه ماکس پلانگ از تلفیق فناوری با بازی کودکانه‌ای که در آن با افزایش سرعت ضربه‌ها یا صدا کودک به سمت درست راهنمایی می‌شود، دستکشی تولید کرده‌اند که می‌تواند با شدت لرزش خود جهت درست برای پیدا کردن هر کالا را به فرد نشان دهد.

برای ساخت این دستکش‌ها از چهار فعال‌کننده لزرلامسه‌ای، یک حسگر حرکتی کینکت و دستکشی معمولی استفاده شده است.  این بخش‌ها می‌توانند لرزشی را ایجاد کنند که توسط یک الگوریتم متناسب با فاصله فرد با کالای مورد نظر کنترل شده و او را درست مانند کودکی که دارد دنبال اسباب‌بازی پنهان‌شده می‌گردد، به سمت کالای مورد نظر هدایت کنند.

این دستکش تنها یک ایده خام نیست، بلکه تولید شده و توسط تعدادی داوطلب آزمایش شده است. آزمون‌ها نشان می‌دهند استفاده از این دستکش لزران در فضایی که صدها انتخاب ممکن وجود داشته؛ اما تنها یکی درست بوده باعث شده سرعت پیدا شدن این کالا ۳ برابر بیشتر شود.

هنوز نمی‌دانیم اطلاعات اولیه از چه منبعی باید در اختیار این دستکش قرار بگیرد؛ اما می‌توانیم یکپارچه شدن آنرا با تلفن‌های هوشمند تصور کنیم. در این صورت فرد می‌تواند به کمک اپلیکیشنی به دنبال کالای مورد نیاز خود بگردد و سپس به کمک فناوری بلوتوث و دستکش که می‌تواند امواج آنرا دریافت کند، تلاش برای پیدا کردن آنرا در محیط فروشگاه آغاز کند. محققان می‌گویند با استفاده از این فناوری فرد می‌تواند خودروی خود را به سادگی در پارکینگ‌های بزرگ و شلوغ پیدا کند، دنبال کتاب مورد نظر خود در کتابخانه بگردد و حتی سریع‌تر از قبل محموله‌ای را که برای او رسیده در انبارهای بزرگ پیدا کند.

 

 ۵۳۲۷۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.