با این ۸ راهکار رییس تان شیفته شما می گردد

۳۰ آبان ،

مجله موفقیت: همه ما دوست داریم برای افزایش دستمزد، گرفتن ترفیع، داشتن یک آشنای خوب، یا داشتن یک اتاق کوچک برای کار، رییس خود را تحت تاثیر قرار دهیم. در اینجا، هشت راهکار ساده، بدون نیاز به تلاش بسیار ارائه شده تا در نظر رییس خود، باهوش، لایق و موثر به نظر بیایید.

۱- بر ساعت و وقت پیروز شوید

اغلب رییس ها معمولا سر یک ساعت ثابت، واردِ اتاق کار شما می شوند. پس اگر رییس شما همیشه در ساعت ۷:۵۰ وارد می گردد، شما در ساعت ۷:۴۵ در محل کارِ خود حاضر باشید، حتی اگر ساعت ۸، وقت آغاز کارِ اداری شما باشد.

نتیجه گیری: زودتر از رییس به محل کار رسیدن، شما را مشتاق و علاقه مند نشان می دهد.

۲- به رییس خود، صبح به خیر بگویید

هرچند خوال آلودگی و کسالت، اولین حالاتی است که در صبح احساس می کنید اما در حالی که لبخند بر چهره دارید، به رییس خود صبح به خیر بگویید.

نتیجه گیری: بیان دو کلمه دوستانه و محبت آمیز، می تواند به عنوان اولین اتفاق در روز، شما را مورد لطف رییس قرار دهد.

۳- برای انجام کارها، داوطلب شوید

اگر در محل کار، در یک جلسه یا گردهمایی حضور دارید و شخصی انجام کاری را پیشنهاد می کند، شما اولین فردی باشید که دست خود را به عنوان داوطلب بالا می برد. بدین ترتیب، شما مشتاق و علاقه مند به نظر خواهید رسید. شاید حجم کارتان بسیار بسیار باشد اما داوطلب شدن در اجرای پروژه ای مناسب، می تواند شناخت دیگران را نسبت به شما افزایش دهد.

نتیجه گیری: شما کاری را برعهده خواهید گرفت که خواهان آن میباشید. این مسوولیت از طرف رییس به شما محول نشده است.

۴- از رییس خود، قدردانی کنید

اگر توسط رییس، اضافه حقوق یا ترفیع گرفتید، یا او کمی از وقتش را به شما اختصاص داد، در این صورت، از او تشکر و قدردانی کنید. می توانید مراتب سپاس خود را در یک نامه کوتاه نیز بیان کنید.

نتیجه گیری: هنگامی که دوره بعدی افزایش حقوق یا پاداش فرا می رسد، حدس می زنید چه کسی به عنوان اولین نفر برای دریافت اضافه حقوق یا ترفیع، به فکر و ذهنِ رییس خواهد آمد؟

۵- برای رییس یک فنجان قهوه درست کنید

گاهی به رییس خود بگویید: «من الان می خواهم برای خودم چای درست کنم، می توانم یک فنجان چای هم برای شما بیاورم؟» البته بسیار این کار را نکنید چون سبب می گردد رییس شما را فردی چاپلوس فرض کند.

نتیجه گیری: بدون هیچ تلاشی، بر ذهن رییس تان این تاثیر را خواهید گذاشت که کارمندی ملاحظه کار، صمیمی و با محبت میباشید زیرا روسا اغلب احساس می کنند بین کارمندانِ خود محبوب نیستند.

۶- هنگام صحبت، از واژه ها و اصطلاحات فنی استفاده کنید

به کلمات و جملاتی که رییس به کار میبرد، با دقت توجه کنید و در نشست ها، این جملات را در کلام خود به کار برید. این کار بازی با واژه ها نیست، بلکه شما به اثبات می رسانید که با رییس خود، هم عقیده بوده و حاوی یک خط فکری میباشید.

نتیجه گیری: گاهی اوقات، شما با به کار بردن کلمات و واژه های صحیح، به جا و مناسب، می توانید به هدف مورد نظر خود دست یابید.

۷- روش های تازهی ابداع کنید

اگر موردی در محل کارتان خوب پیش نمی رود، در این صورت، توضیح دهید که به سبب وجود یک خطا در شیوه کار است. آن گاه، سعی کنید که روند آن را اصلاح کنید.

نتیجه گیری: با این توضیح که: این اشتباه به محض اینکه من شیوه را تغییر دهم، به احتمال بسیار دیگر تکرار نمی شود، سبب می شوید در ذهن رییس تان، باقی بمانید.

۸- وانمود کنید در کار اداری خود، شور و اشتیاق دارید

حتی اگر شغلتان خشک و خسته کننده است، با این حال، وانمود کنید شور و اشتیاق دارید.

نتیجه گیری: بدین ترتیب، رییس شما تصور می کند واقعا به شغل خود متعهد میباشید و خود را وقفِ آن می کنید. از طرفی شما با این کار، بیشتر از شغلتان لذت می برید.

مهارتهای زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.