با برگرداندن بخش جنبی کام همه را شیرین کنید / درخواست روح‌الله حجازی از مسئولان جشنواره فیلم فجر

۲۱م دیماه ،

متن یادداشت روح‌الله حجازی که به صورت اختصاصی در اختیار خبرآنلاین قرار گرفته، به شرح زیر است:

«چند روز از اعلام لیست منتخبین بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر می‌گذرد و واکنش‌ها نسبت به عدم پذیرش چند اثر که جزو آثار قابل تامل تولیدات سینمای ایران در سال نود و یک محسوب می‌شوند، ادامه دارد.

«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» ساخته اینجانب نیز در میان این فیلم‌ها است، که ادامه دغدغه‌هایم در فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» است.

متاسفانه در جشنواره سال قبل نیز اتفاقهای مشابهی حضور آن فیلم را در بخش مسابقه جشنواره سی‌ام مانع شد، اما پس از اکران در بخش جنبی و بعد از نمایش عمومی آنچنان از اقبال قابل توجهی نزد مخاطبین عام و خاص برخوردار شد که تمام خستگی‌ها، مرافه‌ها و دلخوری‌ها را از یاد همه برد.  

اکنون اگر ادعا می‌کنم که از عدم حضور سینمایی تازهم در بخش مسابقه آشفته نیستم بگذارید به حساب تجربه شیرین قبلی.

اما در ارتباط با «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» باید بگویم، این بخشی از راهی است که من در آن قرار گرفته‌ام، اینکه  دردهای مهمی از اجتماعی که در آن زندگی می‌کنم را با لحن نجابت به اثری سینمایی تبدیل کنم و تازه اول این ماجرا هستم در ابتدای این راه که گمان هم نمی‌کنم راه همواری باشد.

فیلم در مورد مسائلی که پاورچین وارد سبک زندگی ما می‌شوند حرف می‌زند، بعضی جاها حرف‌ها شبیه اخطار می‌شود و بعضی جاهای دیگر سئوالاتی را مطرح می‌کند. به نظرم باید به فیلم‌های از این دست فرصت دیده شدن داده شود، به مخاطب هم باید فرصت دیدن داد، اینطوری نبض سینما دستمان می‌آید، در مورد نمایش« زندگی خصوصی آقا و خانم میم» در جشنواره سی‌ام پیش‌بینی‌های عجیب و غریبی می‌کردند، اصلا به خاطر همین پیش‌بینی‌ها بود که فیلم را توی بخش مسابقه نگذاشتند، اما بعدا متوجه شدند که اثر، مسیر خودش را طی می‌کند، در ادامه هم حوزه با اکران این فیلم موافقت کرد.

حالا همان اتفاقات یکبار دیگر دارد تکرار می گردد، خواسته من از مسئولان این است که فرصتی را فراهم کنند تا این فیلم کنار دیگر آثار جا مانده در یک بخش جنبی به نمایش درآید، به نظرم این خواسته بسیاری نیست، حتی خواسته تازهی نیست، تا همین سال قبل همواره بخش‌های جنبی با عناوین مختلف در ادوار جشنواره فیلم فجر وجود داشتند که فیلم‌های راه نیافته به بخش مسابقه در آن بنمایش در می‌آمدند.

امیدوارم جشنواره سی و یکم هم جشنواره پربرکت و باشکوهی باشد و به کام همه شیرین بیاید، ما با اکران فیلم در بخش جنبی هم کام‌مان شیرین می‌شود. در واقع، کام ما زمانی شیرین می‌شود که با مردم فیلم را ببینیم، امیدوارم این فرصت از ما و از مردم دریغ نشود.

سیدروح‌الله حجازی

٢١ آبان ٩١»

۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.