با بزرگترین و جذابترین مجسمه های جهان آشنا شوید

گردآوری توسط گروه گردشگری ممتازنیوز

رودینا مات ( مام وطن )

 

بزرگترین مجسمه های جهان

 

این مجسمه که در شهر کیف (Kiev) پایتخت کشور اوکراین قرار دارد و از روی سمبلی مربوط به جنگ جهانی دوم مدل سازی شده که هدف آن بسیج و تحریک مردم شوروی بوده در زمان جنگ بوده است.

ساخت این مجسمه که از جنس تیتانیوم است در ۱۹۸۱ به پایان رسید و در ارتفاع ۶۲ متری و برفراز ساختمان موزه این شهر(موزه جنگ بزرگ میهن پرستانه) قرار گرفته است. طول این مجسمه ۱۰۲ متر و وزن آن ۵۶۰ تن است. طول شمشیر مجسمه ۱۶ متر و وزن آن ۹تن بوده و روی سپر مجسمه آرم اتحاد جماهیر شوروی نقش بسته است.

امپراتور یان و امپراتور هوانگ

بزرگترین مجسمه های جهان

ساخت مجسمه این دو امپراتور در طول دوره‌ای ۲۰ ساله و بر فراز یک کوهستان صورت گرفت و این پروژه در سال ۲۰۰۷ به پایان رسید. ارتفاع این اثر ۱۰۶ متر بوده و دو تن از امپراطوران قدیمی چین، یان دی و هوانگ دی را به نمایش میگذارد.

این اثر که به نوعی قله راشمور چین محسوب می‌شود (قله راشمور یادبود ملی آمریکا در جنوب داکوتا است که تصویری از صورت‌های جرج واشینگتن، توماس جفرسون، تئودور روزولت و آبراهام لینکلن رؤسای جمهور سابق آمریکا بر فراز آن نقش بسته است) در نزدیکی رودخانه زرد و در نزدیکی ژنگژو پایتخت ایالت هنان (Henan) قرار دارد.

مجسمه گوآن یین

بزرگترین مجسمه های جهان

این مجسمه که ۱۰۸ متر ارتفاع دارد در آسیای شرقی بیشتر به نام گوانین شناخته شده و در ساحل جنوبی جزایر هاینان (متعلق به چین) قرار گرفته است. این اثر دارای سه صورت می‌باشد که یکی به سمت داخل جزیره و دو صورت دیگر به سمت دریای جنوب چین قرار گرفته‌اند. ساخت آن ۶ سال به طول انجامیده و در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید.

کریستو – ری

بزرگترین مجسمه های جهان

این مجسمه با الهام از مجسمه عیسی نجات بخش شهر ریودوژانیرو (برزیل) ساخته شده است. ساخت آن ده سال به طول انجامید. این مجسمه در همان ابعاد مجسمه شهر ریو یعنی ۲۸ متر ساخته شده است اما چون روی ساختمانی شبیه به یک دروازه که خود ۸۲ متر ارتفاع دارد واقع شده در نتیجه ارتفاع نهایی‌اش بالغ بر ۱۱۰ متر می‌باشد.

در پایه این مجسمه عرشه ای قرار گرفته که شما می‌توانید از فراز آن چشم انداز کاملی از شهر لیسبون (پایتخت پرتغال) را مشاهده کنید.

یوشیکو دایبوتسو

بزرگترین مجسمه های جهان

مجسمه یوشیکو دایبوتسو در شهر یوشیکو در کشور ژاپن قرار دارد. این مجسمه که ساخت آن در ۱۹۹۵ به پایان رسید، سومین مجسمه بزرگ جهان می‌باشد. ارتفاع آن ۱۲۰ متر می‌باشد و شامل پایه‌ای به ارتفاع ۱۰ متر است و گل نیلوفری که زیر پای مجسمه قرار گرفته نیز ۱۰ متر ارتفاع دارد.

بازدیدکننده‌ها می‌توانند از طریق آسانسور به سکویی بروند که امکانی مناسب جهت مشاهده چشم انداز اطراف را در اختیارشان قرار می‌دهد. این مجسمه برنزی که طرحی از بودا را به نمایش گذاشته به نام یوشیکو آرکادیا هم شناخته می‌شود.

لای‌کیون ست‌کیار

بزرگترین مجسمه های جهان

لای‌کیون ست‌کیار(Laykyun Setkyar) با ۱۳۰ متر ارتفاع دومین مجسمه بلند جهان به حساب آمده که شامل یک تخت ۱۳٫۵ متری هم می‌شود که مجسمه بر فراز آن ایستاده است.

این مجسمه برفراز تپه پوکانگ در نزدیکی شهر مونیوا در مرکز کشور میانمار قرار گرفته است. در پایین پاهای این مجسمه، مجسمه دیگری از بودا روی زمین به حالت خوابیده قرار دارد که بزرگ‌ترین مجسمه نوع خود در جهان می‌باشد. این مجسمه در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید ولی بودای خوابیده در ۱۹۹۱ ساخته شده است.

بهار معبد بودا

بزرگترین مجسمه های جهان

این مجسمه عنوان بلندترین مجسمه جهان را از آن خود کرده و در میان باغی ۲۷ هزار متری قرار گرفته است. ارتفاع کلی این اثر ۱۵۰ متر است که شامل اریکه نیلوفری ۲۰ متری و یک ساختمان با ارتفاع ۲۵ متر می‌باشد.

تصمیم ساخت این مجسمه مدت‌ها قبل از آن‌که طالبان مجسمه بودای واقع در شهر بامیان افغانستان را تخریب کنند، گرفته شده بود.ساخت این ابرمجسمه در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید. این مجسمه در استان هنان (کشور چین)قرار دارد.

منبع : توریسم

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


مکانهای تفریحی و تاریخی جهان Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.