با تصویب دولت سازمان IT ایران به فهرست سازمانهای توسعه‌ای پیوست

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

با موافقت دولت، به منظور توسعه خدمات مخابراتی و پستی در مناطق کمتر توسعه یافته، سازمان فناوری اطلاعات ایران به فهرست سازمان های توسعه‌ای افزوده شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد تبصره(۳) اصلاحی بند(الف) ماده(۳) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل(۴۴) قانون اساسی – مصوب ۱۳۸۹- تصویب کرد؛ به منظور توسعه خدمات عمومی اجباری از قبیل خدمات پایه مخابراتی، خدمات پایه پستی و خدمات پایه الکترونیک در مناطق کمتر توسعه یافته، سازمان فناوری اطلاعات ایران به فهرست سازمان های توسعه ای افزوده می‌شود.
 
این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
 
تبصره ۳ اصلاحی بند(الف) ماده(۳) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل(۴۴) قانون اساسی
 
سازمانهای توسعه‌ای مصوب دولت پس از فراخوان عمومی از سوی وزارتخانه یا شرکت مادرتخصصی ذی‌ربط و احراز عدم‌تمایل بخشهای غیردولتی برای سرمایه‌گذاری بدون مشارکت دولت در طرحهای اقتصادی موضوع فعالیتهای گروه یک ماده (۲) این قانون در مناطق کمترتوسعه‌یافته می‌توانند به هر میزان اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک با بخشهای غیردولتی کنند.
 
سهام یا قدرالسهم دولتی ناشی از این نوع مشارکت باید ظرف حداکثر سه سال پس از بهره‌برداری با رعایت مقررات این قانون واگذار شود.
 
نوع طرحهای اقتصادی، نحوه فراخوان و حد مجاز سرمایه‌گذاری دولت در هر مورد باید توسط وزارتخانه ذی‌ربط، وزارت اموراقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به‌ طور مشترک تهیه شود و به تصویب هیات ‌وزیران برسد.
 
دولت موظف ‌است فهرست و مشخصات این ‌طرحها و سرمایه‌گذاریها را همه‌ساله به صورت جداگانه و پیوست لوایح بودجه سنواتی به مجلس شورای اسلامی اعلام کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.