با تلاش نخبگان و استعدادهای برتر در تولید دارو بلندترین قله های علم را تجربه نمودیم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

دکتر لاریجانی از امکان تحصیل همزمان علاوه بر رشته های MDMPH و MDPHD در دیگر رشته ها برای نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد.

دکتر محمدباقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار iبهداشت و درمانممتازنیوز، اعلام نمود: دانشگاه علوم پزشکی تهران ۵۰ درصد نخبگان پزشکی را در خود جای داده است یعنی ۷۵ درصد از صد  نفر اول کنکور این دانشگاه راه انتخاب نموده اند.

وی در ادامه افزود: با استفاده از نیروی جوان و اساتید و اشخاص سرآمد بیش از ۳۰ درصد تولیدات علمی کشور در حوزه پزشکی است.

در بعضی پایگاه اینترنتی ها مانند مدلاین حدود ۴۵ درصد تولیدات علمی مرتبط با حوزه پزشکی است و رشد این حوزه بسیار سریع است.

دکتر لاریجانی تأکید نمود: در شاخص تولید داروی نوین کشور توانسته است در سالهای اخیر  بلندترین قله های علم را تجربه کند.

با توجه iبه جهت گیری نقشه توسعه علم و توجه iبه ارتباط صنعت و دانشگاه و پارک های علم و فناوری در آینده نزدیک در فناوری و نوآوری و آندکس نوآوری در تولید علم پیشرو خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در این دانشگاه مرکز بسیار فعالی در مرکز پژوهش های دانشجویی و استعدادهای درخشان داریم و مرکز تازه توسعه هم روز یک شنبه افتتاح خواهد شد.

*امکان تحصیل همزمان

دکتر لاریجانی مژده امکان تحصیل هم وقت نخبگان را داد و گفت: تاکنون در زمینه رشته های MDMPH و MDPHD امکان تحصیل همزمان داریم و نخبگان می توانند در وقت تحصیل iبه تدریج یک رشته PH را آغاز نمایند و در آینده با حفظ شرایط از اساتید دانشگاه شوند، کمیته ای هم با نام کمیته خاص برای توجه iبه نخبگان تأسیس شده است.

دکتر لاریجانی در خاتمه iبه نخبگان و استعدادهای برتر گفت: با کمک خدا و استعداد و تلاش خود توانسته اند iبه iبهترین دانشگاه ها راه پیدا نمایند و اکنون برای حفظ نخبگی باید پرتوان و پویا iبه جلو حرکت نمایند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.